וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתרון הזמני לפליטים: מאהל ליד קציעות

9.7.2007 / 7:38

60 פליטים סודנים משוכנים בכפר נופש סמוך לשדרות. המשטרה לא איפשרה לעיריית באר שבע להוציא את הפליטים מהעיר

השר לביטחון פנים אבי דיכטר ונציב שירות בתי הסוהר רב גונדר בני קניאק החליטו על הקמת מאהל לפליטים הסודנים בסמוך לכלא קציעות בתור "פיתרון דיור זמני". עם זאת, כ-60 פליטים סודנים השתכנו בכפר הנופש "איבים" סמוך לשדרות. הסוכנות היהודית מארחת את הפליטים במקום במהלך 10 הימים הקרובים כמחווה של רצון טוב.

ס', פליט סודני המתגורר בכפר הנופש אמר בראיון לוואלה! חדשות כי הוא רואה באירוח הוכחה לדברים ששמע אודות מידת נדיבותו של העם היהודי, המכיר את הסבל אותו חווה הפליט. הוא קרא לממשלת ישראל להפגין אותה מידה של נדיבות. בתוך כך, המשטרה לא איפשרה היום לעירית באר שבע להוציא כמאה פליטים שנותרו בעיר לכיוון לירושלים. בעירייה טוענים כי אין ברשותם תקציב שיאפשר להמשיך ולהחזיק בפליטים בעיר.

דוברת אגף המבצעים של המשטרה אורית פרידמן אמרה לוואלה! חדשות כי "הבאת הפליטים על ילדיהם מבאר שבע לירושלים למטרת הפגנה בלבד היא טרטור מיותר הנעשה על גב הפליטים".
לדבריה, "המשטרה מנסה למצוא פיתרון אמיתי לבעייתם של מאה הפליטים שנמצאים בבאר שבע. בשעה זו מתנהלים מגעים בין המשרד לביטחון פנים ומשרד ראש הממשלה, לבין עיריית באר שבע על מנת למצוא פתרון אמיתי לבעיה, ובינתיים אנו מונעים את הנסיעה לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully