וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבי-ישראלי הראשון בבית הדין בהאג

יוני מנדל

8.7.2007 / 10:07

עו"ד מרואן דלאל מחיפה עשה היסטוריה כשמונה לתפקיד תובע בבית הדין הבינלאומי. ב"עדאלה" ניהל תיקים נגד "נוהל שכן"

מרואן דלאל, עו"ד ערבי-ישראלי, עשה היסטוריה כשנבחר לתובע בבית הדין הבינלאומי בהאג. דלאל יכהן כתובע ב[[בית הדין הבינלאומי הפלילי]] הדן בענייני מדינות יוגוסלביה לשעבר. דלאל הוא עו"ד בארגון "עדאלה", המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, ויתחיל את עבודתו בעוד כשבועיים. בבית הדין הבינלאומי בהאג מכהנת תובעת ישראלית ובעבר כיהנו בו תובעים ישראלים נוספים, אולם, דלאל הוא הנציג הראשון של החברה הערבית בישראל המגיע לבית הדין הבינלאומי בהאג.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר דלאל, כי הוא מקווה לכהן בתפקידו מספר שנים, וכי בראיון ב[[האג]] הוא נשאל אם יהיה מוכן להאריך את חוזהו. בהתייחס לתפקיד המצפה לו אמר דלאל ש"אני אמור לשרת במחלקת התביעה, שם אעסוק בנושא ערעורים המגיעים לבית הדין". לדבריו, "יכול להיות שאנתח ראיות לקראת משפט, יכול להיות שאופיע בבית משפט, אבל עבודתי תתרכז במדינות יוגוסלביה לשעבר ובפשעי מלחמה שהתרחשו שם".

"מחכה לתפקיד בכיליון עיניים"

דלאל, בן 34, יליד חיפה, עבד במהלך השנים האחרונות ב"עדאלה". הוא היה פעיל במאבק נגד "נוהל שכן", הריסות בתים ומבצעי צה"ל בהם נהרגו אזרחים ונפגעו תשתיות. לדבריו, יש שינוי במשפט הבינלאומי, והוא מנסה להפנות את תשומת לבם של בתי המשפט בישראל לנושא. "ניתן לראות את השינוי בפסיקות בלונדון, נגד אלוף פיקוד הדרום לשעבר דורון אלמוג, ובניו-זילנד, נגד הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון", אומר דלאל, "ובתיקים שאני ניהלתי בנושא פשעים שבוצעו במבצעי צה"ל דוגמת 'קשת בענן', העליתי את הנושא הזה ואת הטענה שאם הדברים לא ייחקרו פה הם ייחקרו בחו"ל".

דלאל העיד על עצמו, כי הוא "מחכה לתפקיד הזה בכיליון עיניים". לדבריו, "מדובר בעבודה מאתגרת מאוד ואני שמח שהיא נפלה בחלקי". עם זאת, דלאל מסתכל קדימה, לתפקיד שאחרי האג: "אני לא רואה בעבודה הזו כשיא שלי", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully