וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל גור: זו השעה להציל את כדור הארץ

7.7.2007 / 20:31

יוזם מופע ה-Live Earth ברחבי העולם, אמר כי ההתחממות הגלובלית היא האתגר המסוכן ביותר. משעה 20:30 - מופע בכיכר רבין

בעקבות [[יום כדור הארץ]] העולמי, מתקיים היום החל משעה 17:30אירוע ענק בכיכר רבין במסגרתו יוקרן אירוע ה-Live Earth הבינלאומי מלונדון בשידור חי.

כמו כן, החל מ-20:30 מופיעים בכיכר להקות וזמרים רבים, בהם טיפקס, אפרת גוש, הדג נחש, דין דין אביב, שוטי הנבואה, מוש בן ארי ועוד. הרחובות דוד המלך ואבן גבירול סגורים לתנועה.

במהלך סוף השבוע מתקיים הפנינג ירוק בכיכר ונערכות הפעלות לילדים, שוק אורגני, יריד מוצרים "ידידותיים" מתחם אמנות סביבתית, מיצגים אקולוגיים ועוד.

"זו תחילת קמפיין שיימשך 3 שנים"

שירות "הארץ" מוסיף:

בסידני ובטוקיו, החלו הבוקר שעון ישראל, מופעי ה- Live Earth, שנועדו להגביר את המודעות לשינויי האקלים ול[[התחממות הגלובלית]]. המופעים, שיתקיימו בערים בכל העולם, וביניהן גם בתל אביב, הם פרי יוזמתו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר, [[אל גור]], שאמר היום כי זהו תחילתו של קמפיין שיימשך שלוש שנים שנועד "להציל את כדור הארץ".

"התחממות כדור הארץ היא האתגר הגדול ביותר שעומד בפנינו והמסוכן ביותר", אמר גור לקהל בסידני בשידור וידאו מוושינגטון, "אולם זוהי בעיה שאנו יכולים לפתור אם נאחד כוחות, ננקוט בצעדים ונשכנע את כולם לעשות כך".

במופעים שייערכו בין השאר גם ביוהנסבורג, בהמבורג, בלונדון, בניו יורק ובריו דה-ז'נרו ישתתפו אומנים רבים ובהם מדונה, מטאליקה, להקת פוליס והרד הוט צ'ילי פפרס. מארגני האירועים העריכו כי בשידור המופעים, באמצעות הטלוויזיה, הרדיו ורשת האינטרנט, ייחשפו שני מיליארד בני אדם למסר אותו הם מנסים להעביר.

לצד התמיכה - ביקורת נוקבת

לצד הקולות התומכים בפרוייקט השאפתני של גור, נשמעו גם לא מעט קולות ביקורת. בין השאר אומרים חלק מהמבקרים, כי לפרוייקט אין מטרות בנות השגה. לדבריהם, יש מידה לא מבוטלת של צביעות בכך שהאמנים, שמתרוצצים בעולם במטוסי סילון פולטי [[פחמן דו חמצני]], קוראים לפעול למניעת [[התחממות כדור הארץ]]. מארגני הקונצרטים אמרו בתגובה כי הם עושים את כל המאמצים על מנת שהאירועים העולמיים יהיו "ירוקים" עד כמה שניתן.

ביקורת אחרת השמיע אחר ממארגני הקונצרטים נגד העוני, הלייב-8 והלייב אייד, בוב גלדוף. גלדוף אמר כי הוא מקווה שפרוייקט של גור יישא פרי אך לדבריו, הוא אינו מבין מה מטרת הפרוייקט. "למה הוא (גור) אירגן את כל זה?", שואל גלדוף, "האם זה כדי להגביר את המודעות ל[[אפקט החממה]]? הרי כולם מודעים לכך כבר שנים ארוכות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully