וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: האסירים בישראל ינהלו המו"מ

יוני מנדל

6.7.2007 / 12:23

בכיר בארגון אמר כי חברי הזרוע הצבאית הכלואים בישראל הוסמכו לנהל מו”מ על גלעד שליט. לשכת רה”מ: תרגיל להסרת האחריות

"תנועת חמאס הסמיכה את האסירים הבכירים של התנועה, הכלואים בישראל, לנהל משא ומתן על שחרורו של החייל גלעד שליט", כך אישר היום איימן דע'ארמה, חבר פרלמנט מטעם חמאס.

בראיון לעיתון "אל-ח'ליג'" הרואה אור במפרץ הפרסי, דע'ארמה הבהיר כי אסירי חמאס הכלואים בישראל ינהלו משא ומתן ישיר עם גורמים ישראלים וינסו לרקום עסקת שבויים לשחרור שליט. לדבריו, "המשא ומתן לשחרור שליט היה ונותר בתחום סמכותם של הנהגת חמאס בבתי הכלא של הכובש, ובעבר כבר בוצעו מספר שיחות בין בכירי חמאס לבכירים ישראלים בנושא שליט".

דע'ארמה ציין שבכירי חמאס הכלואים בישראל קיבלו את המנדט לקבוע את המנדט לנהל משא ומתן גם על זהות המשוחררים, תוך שהוא מציין ש"בין המשוחררים יהיו גם פלסטינים מתוך שטחי 48 (ערבים-ישראלים – י"מ) וממזרח ירושלים".

בלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט דוחים את היוזמה, ואמרו כי "מדובר בתרגיל שנועד להסיר את האחריות מאנשי חמאס". בגלי צה"ל דווח כי מהלשכה נמסר עוד שישראל אינה מנהלת מו"מ עם חמאס. סגן יו"ר הלשכה המרכזית בחמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר אף הוא כי מצרים היא הגורם המוסמך היחיד לדון בעסקה.

ואולם, חשוב לציין כי המתאם לענייני השבויים והנעדרים, עופר דקל, כבר ביקר בכלא "הדרים" שבשרון בשבוע שעבר, ונפגש עם בכירי חמאס העצורים בכלא. בין האסירים הכלואים במקום, נמצאים בכירי חמאס, שהארגון דרש לשחררם במסגרת עסקת שליט. עם זאת, דקל לא נפגש עם מפקד התנזים מרוואן ברגותי המוחזק גם הוא בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully