וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות פשוטות: המאבק על אוסישקין

נעה נבט

7.7.2007 / 7:45

מה יש בו, באולם המתפורר שעל גדות הירקון, שגרם לאוהדי הפועל ת"א לצאת במאבק נואש להצלתו? המדור לפשטות תקשורתית

תושבי קיבוץ חולדה נדהמו לגלות ביום שלישי שאלמונים חיללו את קברי הוריו של ראש עיריית תל אביב [[רון חולדאי]]. על המצבות התגלו כתובות כגון: "מי שמתעסק עם אוסישקין מת", ו"רון חולדאי, אתה הבא בתור". המסר היה חד וברור, והמשמעות חמורה במיוחד: כמה מאוהדי [[הפועל תל אביב]] לקחו את המאבק נגד הריסתו של אולם [[אוסישקין]] לקיצוניות חדשה.

אוסישקין, שנמצא על גדות הירקון, הוקם בשנת 1980 במקומו של מגרש הכדורסל הפתוח של הפועל תל אביב שהיה קיים משנת 1953. לפני כשנה וחצי החליטה הנהלת הפועל לעבור להיכל נוקיה ביד אליהו, ולנטוש את האולם שסבל מבורות בפרקט וחדרי הלבשה צרים. העירייה מצידה תכננה להפוך את השטח יקר הערך לפארק עירוני ומגרש חנייה.

טוב למות בעד אוסישקין?

האוהדים השרופים פתחו במלחמה, ולא חסכו באמירות קשות נגד העירייה והעומד בראשה. לטענתם, העירייה מונעת משיקולי נדל"ן קרים, ולא מתחשבת בכך שמדובר בסמל בעל ערך סנטימנטלי. הם גם פקפקו בטוהר מניעיו של יו"ר הקבוצה הלא פופולרי שאול אייזנברג, ואמרו שהוא סגר עסקה על גבה של הפועל.

העירייה, מנגד, התעקשה שזו אינה יוזמת נדל"ן, מפני שבשטח שיפונה לא יוקם אף מבנה, אלא המשך של גני יהושע. רבים מתושבי הסביבה תמכו בהריסת האולם, וסיפרו שהוא יוצר בעיית חניה קשה באזור ושהרעש בוקע ממנו בזמן משחק מחריש אוזניים, משום שהוא הוקם ללא בידוד מתאים.

האוהדים יצאו למאבק משפטי, שלווה בהפגנות סוערות ובמאהל מחאה שהוקם ליד האולם. על המבנה רוססו כתובות גרפיטי שונות כמו "טוב למות בעד אוסישקין", "יש לנו אהבה והיא תנצח", וסיסמת הקמפיין "חולדאי, אני מאוהב באוסישקין". אך, תחינותיהם של האוהדים לא נשמעו, והדחפורים החלו במלאכת הריסת האולם. עד כה חוסל החלק הפנימי שלו, כולל הסלים ורצפות הפרקט.

ביהמ"ש העליון יקבע את גורל האולם

אחרי שורה של פניות לבית המשפט ועתירה לבית המשפט העליון, ביקש מטה המאבק להכריז על אוסישקין כעל מבנה המיועד לשימור, אלא שהעירייה דחתה את הבקשה. עם זאת, חברי הכנסת רונית תירוש וגלעד ארדן הצליחו להעביר בקריאה טרומית את "חוק אוסישקין" לשימור אתרים ומתקני ספורט בעלי חשיבות היסטורית.

כיום נמצאת סוגיית אוסישקין על שולחנו של בית המשפט העליון, שיפסוק בנושא רק בעוד שבועיים. האוהדים לא מאבדים תקווה, ומאמינים שיש סיכוי שהאולם האהוב שלהם, הרבה יותר מפרקט ומושבים, יישאר לעמוד על תילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully