וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס שילם בנשק עבור אלן ג'ונסטון

יוני מנדל

5.7.2007 / 10:30

ולפי עיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדובר בהרבה כסף - 2 מיליון דולר. פרטים נוספים על שחרורו: סוריה סייעה בעקבות דרישה מבריטניה

יום אחרי שחרורו של העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון מתחילים פרטים מההסכם בין חמאס ל"צבא האיסלם" לדלוף, כמו גם נתונים סודיים מאחורי הקלעים של ההסכם. העיתון "אל-חיאת" הלונדוני חושף, כי סוריה שיחקה תפקיד חשוב בשחרורו של העיתונאי אחרי שבריטניה העבירה לדמשק בקשה רשמית לסייע. לפי הדיווח, "גורמים בדמשק אישרו את הדברים וציינו שלחץ שהופעל מסוריה, דרך הנהגת חמאס בדמשק, הוא זה שהביא להוצאתה של עסקת השחרור לפועל".

עוד מדווח, כי אחרי שהתברר שיש הסכם לשחרורו של ג'ונסטון התקשר [[ח'אלד משעל]], ראש הלשכה המדינית של חמאס, לווליד אל-מועלם, שר החוץ הסורי, שמיהר להודיע על ביצוע העסקה לציר הבריטי בדמשק, רודי דרמונד.

אמש פורסם שאחד הגורמים שהביאו לשחרורו של ג'ונסטון היה פסק הלכה שהוציא שייח' נכבד בעזה. לפי הדיווחים בכיר ב"צבא האיסלם" יצא יחד עם בכיר בעז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, להתייעצות דתית עם השייח' סלימן אל-דאיה, אחד החשובים ברצועה. השייח' הוציא פתווה (פסק הלכה מוסלמי – י"מ) שמורה על שחרורו המיידי של ג'ונסטון. עם זאת, היום מפורסמים פרטים קריטיים הרבה יותר על ההסכם.

הדורמושים ימשיכו להחזיק בנשק

לפי הדיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הלונדוני, בתמורה לשחרור ג'ונסטון ולוויתור דרישתם לשחרר פעיל אל-קאעדה מבית כלא בריטי, זכה ארגון "ג'יש אל-איסלאם" ובראשו ראשי חמולת דורמוש ל'חבילת הטבות' גדולה. לפי הדיווח, "בעוד שחמאס הודיעו שיאספו מכל המיליציות החמושות את הנשק הלא חוקי הקיים ברחובות, יוכלו פעילי ג'יש אל-איסלם להמשיך ולשאת בנשקם". בנוסף לכך, הסכום אותו דרשו הדורמושים בתמורה לשחרור ג'ונסטון, שני מיליון דולר, יועבר אליהם על ידי חמאס אולם לא בכסף, אלא בחימוש השווה לסכום: בכלי נשק, תחמושת והדרכות צבאיות".

כמו כן, לפי הדיווח התחייבו בחמאס להסיר את כל ההאשמות שהיו סביב ראשו של מומתאז דורמוש, מפקד גדודי ג'יש האיסלם. דורמוש, הואשם במספר מקרי רצח בעזה, בתקופה בה היה מקורב למוחמד דחלאן. כמו כן הואשם דורמוש ברצח מוסא ערפאת, אחיינו של יאסר ערפאת ובהתנקשות בחייו של ראש מחלקת קשרי החוץ של המודיעין הפלסטיני, ג'אד תאיה.

בחמאס, כצפוי, הכחישו את הדברים. בכיר חמאז מחמוד א-זהאר אמר ש"השחרור בוצע ללא כל תנאי. רק פסק ההלכה הוא שהנחה אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully