וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות שירות המדינה תועבר למשרד רה"מ

שרון נובק

5.7.2007 / 11:36

גורמים באוצר מתנגדים למהלך, בטענה שאולמרט יוכל להשפיע על מינויים בשירות הציבורי. נציב שירות המדינה: המהלך נכון

בכירים במשרד האוצר מתחו הבוקר ביקורת קשה על החלטתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט להעביר את נציבות שירות המדינה מאחריות האוצר, לתחומי אחריותו של ראש הממשלה.

משמעות המינוי היא שלאולמרט תהיה שליטה על מינויים בשירות הציבורי. "החתול נתן לעצמו לשמור על השמנת", אמר אחד הבכירים לגלי צה"ל. הוא הוסיף כי "לא יתכן שאדם, שעל פי מבקר המדינה ביצע מינויים בלתי חוקיים, יקבל אחריות על מערך המינויים בשירות הציבורי".

"הנציבות פועלת מכוח מעמד עצמאי"

לדברי גורמים בלשכת ראש הממשלה, כבר בשנות השמונים קבעה ועדה ציבורית (ועדת קוברסקי) כי נציבות שירות המדינה צריכה להיות תחת אחריות משרד ראש הממשלה. רק ב-2003 הועברה הנציבות למשרד האוצר לבקשת שר האוצר דאז בנימין נתניהו.

נציב שירות המדינה שמואל הולנדר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הנציבות לא יזמה את המהלך, אבל לדעתו הוא נכון. "מפני שהנציבות איננה אגף כלכלי כמו היחידות הרגילות של משרד האוצר, ותחומי הפעילות של הם רב מערכתיים, טוב ומתאים שתמצא במשרד ראש הממשלה", קבע.

הולנדר הפריך את הבקורת על המהלך. "הנציבות פועלת מכוח מעמד עצמאי שניתן לה בחוק. לא ראשי הממשלה ולא שרי האוצר לדורותיהם לא התערבו ולא יכלו להתערב בענייניה", הסביר, לפיכך, לא יוכל גם ראש הממשלה הנוכחי להתערב או להשפיע על מינויים או כל סמכות אחרת של הנציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully