וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75% מהמפעלים בעזה משותקים

יוני מנדל

4.7.2007 / 17:13

כך עולה מדו"ח של עמותת "גישה". לדבריהם, הפסקת כניסת סחורות לעזה מנוגדת לאינטרס הישראלי, מכיוון שהיא מגבירה התלות בקיצוניים

"לאחר שישראל אסרה על ייבוא כל סחורה לעזה שאינה מוגדרת כהומניטרית, החל המגזר הפלסטיני העסקי לקרוס ומרבית התושבים כבר נסמכים על חלוקות מזון של האו"ם ושל [[חמאס]]", כך מציין דו"ח של עמותת גישה, המרכז לשמירה על הזכות לנוע.

מהדו"ח עולה, כי מאז השתלטות החמאס בעזה לפני כשלושה שבועות הוחלט לאסור באופן מוחלט ייבוא סחורות מסחריות לעזה. לדברי כותבי הדו"ח, "מצב זה גרם לכך שהתעשייה בעזה קורסת ולמעלה מ-2,900 מפעלים, המהווים 75% מהמפעלים בעזה, כבר סגרו את שעריהם בשל מחסור בחומרי גלם".

עלי אל-חיאק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים הפלסטינית, מצוטט בדו"ח. לדבריו, "חוסר היכולת לייבא חומרי גלם לעזה משתק את התעשייה הפלסטינית. ישראל לא מענישה את הממשלה אלא את העם. יש הרבה אנשים שניזוקו מסגירה זו, איבדו את עבודתם, את מקור לחמם".

מנכ"לית 'גישה' שרי בשי אמרה ש"ישראל מנסה להשיג תוצאות פוליטיות באמצעות הפעלת לחץ על נשים, גברים וילדים, שסבלם אמור להביא לשינוי המיוחל - הפיכה נגד שלטון החמאס בעזה". לדבריה, "ננקטת כאן ענישה קולקטיבית של 1.4 מיליון איש, בניגוד לחוק ההומניטרי הבינלאומי ובעצם, בניגוד לאינטרס הישראלי, שכן חיסול הכלכלה רק מגביר את התלות בגורמים קיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully