וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נוספת נגד מינוי רמון לשר

3.7.2007 / 17:43

קואליצית ארגוני הנשים והמרכז המשפטי למניעת אפליה יעתרו גם הם לבג"ץ נגד המינוי. תנועת "אמונה" עתרה כבר לבג"ץ, שהורה לא לעכב את המינוי

מרכז "תמורה" (המרכז המשפטי למניעת אפליה), תנועת "אחותי" וקואליציית ארגוני הנשים להרחקת עברייני מין מהשלטון יגישו מחר עתירה נוספת לבג"צ נגד מינויו של חיים רמון לתפקיד המשנה לראש הממשלה בטענה, כי מינויו "יחשוף נשים שתעבודנה תחתיו ו/או עימו לחרדה קיומית מפני אלימות מינית".

לדברי עורכות הדין שהכינו את העתירה, עוה"ד קלריס חרבון ועו"ד יפעת ביטון, "במינוי זה מכשיר ראש הממשלה עבריינות מין ובכך פוגע בביטחונן ובחירותן של ציבור הנשים בישראל על גופן ונפשן".

"רמון מעל באמון שהוענק לו על ידי הציבור הישראלי ואינו זכאי לאמון זה שוב משהפר אותו וניצל את מעמדו, כדי לעבור עבירת מין". לדברי עורכות הדין: "אל לנו לתת לעבריין מין מורשע לחזור לאותה סביבת עבודה שמלכתחילה ניצל את מעמדו ומרותו בה וחשף אישה למעשיו הנפשעים".

המדינה תשיב לעתירה תוך 10 ימים

שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן הורה היום למדינה להשיב לעתירת תנועת "אמונה" בתוך עשרה ימים. התנועה עתרה הבוקר לבג"ץ בדרישה למנוע את מינויו של חיים רמון למשנה לראש הממשלה.

תנועת הנשים הדתית-לאומית דרשה מבית המשפט להוציא צו ביניים שיעכב את ביצוע החלטתו של ראש הממשלה להחזיר את רמון לשולחן הממשלה, אולם השופט ג'ובראן לא מצא הצדקה להוצאת צו ביניים. נכון לעכשיו, מינויו של רמון יכול לצאת לדרך.

בעתירה שהגישה התנועה נכתב כי "מינויו של מי שהורשע זה לא מכבר בעבירת מין הינו בלתי סביר באופן קיצוני, בלתי מוסרי ואינו עומד באף אחד מן המבחנים שנקבעו בהלכות בית המשפט העליון".

יו"ר התנועה ליאורה מינקה אמרה היום, כי חיים רמון, מלבד היותו עבריין מין, הוא גם אדם לא ישר. "בהכרעת דינו של רמון, נקבע כי מלבד היותו עבריין מין, הוא גם לא דבק באמירת אמת, סילף עובדות בדרך מתחכמת, בידה ראיות בהבאת שלוש עדות שקר, וכן עלב במתלוננת במהלך עדותה", אמרה מינקה. על מינויו של רמון אמרה: "יש חשש כי מדובר במינוי מטעמים פסולים ופנים מפלגתיים של ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully