וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת רוחמה בטיפה המרה

שרון נובק

3.7.2007 / 11:22

חצי שנה לאחר גניזת "חוק הברים", הגישו הח"כים אברהם ומילר 3 הצעות חוק ש"ימסדו ויגדירו מחדש" את הרגלי צריכת האלכוהול בארץ

ח"כ רוחמה אברהם לא מוותרת. לאחר ש"חוק הברים" שיזמה נגנז לפני כחצי שנה, הגישה ח"כ אברהם (קדימה) יחד עם ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) שורת הצעות חוק חדשות שיגבילו וימסדו את מכירת וצריכת האלכוהול בארץ.

מילר ואברהם חשבו על כל הפרטים. נחושים בדעתם לשנות את הרגלי הצריכה, יזמו השניים חוקים שאמורים למנוע את תופעות הלוואי השליליות של שתיית האלכוהול. לפי אחת מהצעות החוק, תאסר שתיית משקאות אלכוהוליים מהשעה 21:30 בלילה ועד ל-07:00 בבוקר ברחובות, בפארקים, בחיק הטבע ובכל שטח ציבורי פתוח אחר. חוק נוסף יגדיר במפורש מי יכול למכור אלכוהול, וחוק שלישי יאסור על החזקת בקבוק שתייה אלכוהולי פתוח בתוך חלל הרכב.

יועצו של הח"כ מילר הסביר, כי מטרת החוק לאיסור שתייה במקומות ציבוריים היא להלחם בתופעה של "תדלוק מפיצוציות". "המחירים של האלכוהול בברים ובפאבים הרבה יותר יקרים מבפיצוציות", הסביר. לכן, נוהגים צעירים רבים לרכוש אלכוהול בפיצוציות, ולשתות אותו ברחוב בכמויות גדולות. "כשהם מגיעים לפאב, הם כבר שיכורים".

יוזמי הצעות החוק יוצאים מתוך נקודת הנחה כי קיים קשר ישיר בין שתיית אלכוהול והתגברות האלימות בחברה הישראלית. ח"כ מילר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "אנחנו צריכים למצוא דרך לעצב תרבות חדשה, ולמנוע מהילדים שלנו מראות של צריכת אלכוהול. אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד חקיקה". מילר מנסה להרגיע את חובבי האלכוהול, ואומר "אין פה עניין של כניסה לתחום הפרטי, אלא הגנה על החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully