וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

3.7.2007 / 0:38

מדד נאסד"ק עלה ב-1.1% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו אחוז. הסיבה: האצה מפתיעה בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית בארה"ב

האצה מפתיעה בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית בארה"ב ועסקות ענק חדשות, הובילו הערב את שוק המניות האמריקאי לפתיחה חיובית של המחצית השנייה של 2007. מדד נאסד"ק עלה ב-1.1% ל-2,632 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 1% ל-13,535 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% ל-1,519 נקודות.

גם בשוק הסולידי נרשמו עליות מחירים והתשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסגרה מתחת לרמה של 5% - לראשונה מאז תחילת יוני. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה היום ב-0.035% ל-4.998%.

לאחר שטף נתוני המקרו שהציף בשבוע שעבר את המשקיעים, יתפרסמו השבוע רק מספר מועט של נתונים כבדי משקל. עם זאת, טרם פתיחת עונת הדו"חות, עשויה גזרת המקרו להמשיך ולייצר את מרבית הכותרות. היום דווח על האצה מפתיעה בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני עלה ביוני בנקודה אחת לרמה של 56 נקודות. כלכלנים בשוק צפו בממוצע, כי המדד יישאר ללא שינוי ברמה של 55 נקודות.


מספר רכישות ענק במיליארדי דולרים תורמות גם הן לאופטימיות בקרב המשקיעים. אתמול דווח כי חברת הטלפון הקנדית BCE הסכימה להירכש תמורת 32.6 מיליארד דולר בידי קבוצת משקיעים בראשות קרן הפנסיה של מורי אונטריו. בנוסף, דווח היום כי רשת הקמעונות האוסטרלית קולס (Coles) נרכשה על ידי רשת עשה-זאת-בעצמך ווסטפארמרס תמורת 17.7 מיליארד דולר בעסקת ההשתלטות הגדולה ביותר בתולדות אוסטרליה.

בסוף השבוע שעבר סיכם שוק המניות האמריקאי מחצית ראשונה חיובית של 2007 למרות החולשה בחודש יוני. מדד S&P 500 עלה מתחיל השנה ב-6%, נאסד"ק טיפס ב-7.8% ודאו ג'ונס הוסיף 7.6%. ביום רביעי, 4 ביולי, לא יתקיים מסחר בשוקי הפיננסים בארה"ב לרגל חופשת יום העצמאות האמריקאי.

עליות השערים היו גם נחלתן של מרבית המניות הישראליות הבכירות. נייס עלתה ב-2.1% ל-35.5 דולר, לאחר שסיכמה על רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית אקטימייז תמורת 280 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. כ-80% מהסכום ישולם במזומן והשאר ב-1.5 מיליון מניות נייס. העסקה צפויה להיסגר לקראת סוף הרבעון השלישי. נייס העריכה כי אקטימייז תתרום לה הכנסות של 12-10 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007 והכנסות של 60-55 מיליון דולר ב-2008.

אקטימייז מתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה אנליטיים למעקב, בקרה ודיווח על פעילות חריגה בארגונים, למשל הלבנת כספים בחשבונות בנקים או הונאות בכרטיסי אשראי ובכספומטים. פתרונות התוכנה שלה ישולבו כנראה גם במערכת ההקלטה והניתוח של נייס למוקדי לקוחות ארגוניים. דיווחים ראשונים על העסקה המתגבשת פורסמו בתקשורת כבר בשבוע שעבר.

שבועיים לאחר הדיווח על משא ומתן לרכישת אי.סי.איי, דיווחה החברה כי נחתמה העסקה למכירתה. חברת ציוד התקשורת הישראלית הסכימה להימכר לקבוצת משקיעים בראשות שאול שני במחיר של 10 דולרים למניה במזומן, המשקף שווי של 1.2 מיליארד דולר. אי.סי.איי טיפסה בתגובה ב-4.2% ל-9.5 דולרים.

בית ההשקעות האמריקאי נידהאם העלה את ההמלצה למניית גיוון אימג’ינג מ"החזק" ל"קנייה" וצירף מחיר יעד של 40 דולר. גיוון הוסיפה היום 0.2% ל-31.5 דולר.

אלווריון, המייצרת מערכות תקשורת לאינטרנט אלחוטי בפס רחב ממשיכה במומנטום החיובי. לאחר שביום שישי השלימה המניה טיפוס של 4.5% ביומיים, בתגובה לפרסום כי אלווריון מתמודדת על חוזה בהיקף של מאות מיליוני דולרים באוסטרליה, טיפסה המניה ב-5.8% נוספים ל-9.9 דולרים. זאת, לאחר שהאנליסט אהוד אייזנשטיין מאוסקר גרוס העריך כי הנהלת החברה תעלה את תחזיותיה ל-2007 כולה, בעת פרסום תוצאות הרבעון השני של השנה.

אורמת טכנולוגיות חתמה על הסכם להספקת 50 מגה-ואט חשמל לחברת SCE, שהיא הלקוח הגדול ביותר שלה. מדובר בחוזה הגדול בתולדות אורמת, שהיקפו נאמד ב-30 מיליון דולר לשנה. בתגובה להודעה עלתה אורמת ב-3.2% ל-38.9 דולר.

ספקית פתרונות התקשורת האלחוטיים, סרגון, שעלתה ב-109% מתחילת 2007, המשיכה במומנטום החיובי והוסיפה עוד 3.5% ל-11.8 דולר.

חברת שבבי התקשורת, מטאלינק, שבשליטת צביקה שוכמן (29.9%) ועוזי רוזנברג (24.9%) החליטה על חיזוק השדרה הניהולית בחברה לקראת הכניסה לשוק מוצרי האלחוט. היום דיווחה מטאלינק על הקמתו של דירקטוריון מייעץ להנהלת החברה, בראשו יעמוד ארמאנדו גדאי, לשעבר מנכ"ל קונקסאנט סיסטמס (Conexant Systems). במקביל, דיווחה מטאלינק, כי שבבי האלחוט שלה זכו בתקן מסחרי מטעם איגוד ה-WiFi העולמי.

מניית מטאלינק הגיבה לחדשות בעלייה של 5.7% ל-5.8 דולרים, לאחר שאיבדה בחודשיים האחרונים כ-14% מערכה.

אמדוקס עלתה ב-0.1% ל-39.9 דולר, לאחר שהבנק השוויצי UBS החל לסקר את פעילותה עם המלצת השקעה "נייטרלית" למניה ובתוספת מחיר יעד של 44 דולר.

הנפט הגולמי המשיך להתחזק לקראת חופשת הקיץ ומניות חברות הנפט ושירותי הנפט הגיבו בעליות שערים חדות. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו בעלייה של 41 למחיר שיא של 10 חודשים - 71.09 דולר לחבית, והזניקו את מדד חברות הנפט ומדד ספקיות השירותים למגזר הנפט ב-1.4% וב-1.8% בהתאמה. מהמגמה החיובית נהנו גם הנציגות הישראליות במגזר. אלון USA עלתה ב-2.1% ל-44.9 ודלק US הוסיפה 3.2% ל-27.5 דולר. השתיים מפעילות בתי זיקוק ותחנות דלק ברחבי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully