וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק לחיזבאללה: תנו אות חיים מהחטופים

3.7.2007 / 4:47

הנשיאה בפועל נאמה בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השניה. ברק: על דורנו נגזר להמשיך לצעוד למרות הספק

הנשיאה בפועל ויו"ר הכנסת [[דליה איציק]] אמרה אתמול בטקס האזכרה לחללי מלחמת לבנון השניה, כי היא "תיזכר כמלחמת ההתפכחות של ישראל, התפכחות שעלתה במחיר כבד מנשוא". לדבריה, המלחמה הבהירה לנו "עד כמה מסוכנת עצימת עין ממושכת מול גרורות טרור המתפשטות בלא מפריע".

לדברי איציק, במהלך המלחמה היא קראה לראש הממשלה אהוד אולמרט להקים ממשלת חירום לאומית - ממשלת אחדות. "לצערי הוא התעלם מקריאתי", אמרה. "עוד לא מאוחר מדי. תחושת החירום עברה - אבל מצב החירום התעצם. האיומים מסכנים את כולנו". לדבריה, "עלינו להתעלם משיקולים פוליטים צרים ולראות רק את טובת המדינה".

איציק אמרה כי הויכוח הציבורי על המלחמה הוא ויכוח רציני, מעמיק וחשוב. "עם זאת, אני יודעת עד כמה עמוקה הפקת הלקחים בדרג המדיני והצבאי", הדגישה. לדבריה, היתה זו מלחמת אין ברירה, ואין ספק שההחלטה לצאת אליה היתה מתבקשת.

בסיום דבריה קראה איציק לחיזבאללה לתת למשפחות גולדווסר ורגב סימן חיים, ולהראות בכך אנושיות ונכונות למשא ומתן.

ברק: האם היה הכרחי?

בטקס נאם גם שר הביטחון [[אהוד ברק]], שהעביר ביקורת מרומזת על התנהלות הממשלה בזמן המלחמה. "אנחנו עם חסון שידו לא רפתה ורוחו איתנה. אבל רוחנו, רוח חברה חופשית וחקרנית, דורשת תשובות – האם היה הכרחי?", אמר ברק. "האם לא היתה אפשרות אחרת? האם המדינאים עשו הכל כדי למנוע את הקורבנות? האם צה"ל היה מוכן? האם עשה הצבא את הכל כדי להציל – מה עוד היה אפשר לעשות?"

ואולם, הוא הדגיש כי "על דורנו נגזר להמשיך לצעוד למרות הספק המייסר. חרבנו נכונה ועינינו פקוחות ומפוכחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully