וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרתם עישון במסעדה שלכם? שלמו 7 מיליון

שרון נובק

3.7.2007 / 8:27

לוחמים נגד עישון הגישו תביעה ייצוגית נגד מסעדה שלא אוכפת את החוק. בעל המסעדה: החוק הוא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה

תביעה ייצוגית על סך 7 מיליון שקלים הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מסעדת פוקצ'טה בירושלים בגין הפרת החוק האוסר על עישון במקומות ציבוריים.

נגד המסעדה הירושלמית מתנהלת למעלה משנה מלחמת חורמה של הלוחמים נגד העישון והמעשנים בציבור. כבר לפני כשנה הגיעה תביעתה של הסועדת אירית שמש לפתחו של בית המשפט העליון. בצעד יוצא דופן, קיבל העליון, ופסק לשמש אלף שקלים פיצויים.

לאחר פסק הדין הגיש גם עו"ד בועז ארד הירושלמי תביעה, שעדיין נידונה בבית המשפט, לאחר שגילה כי ההתעלמות מהאכיפה נמשכת. להגנתו, טען בעל המסעדה בבית המשפט, כי איסור העישון הוא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה.

לפני כחודש חזרה שמש למסעדה, ומצאה כי אכיפת חוק איסור העישון במסעדה נותר כשהיה לפני תביעתה. עו"ד עמוס האוזנר, שייצג את שמש בתביעה הראשונה, החליט לעשות מעשה. "זהו מפר סדרתי של החוק", אמר האוזנר לוואלה! חדשות. "וצריך לטפל בו בכלים של תביעה ייצוגית, ולא תביעה רגילה". האוזנר הסביר כי גובה הפיצוי הנדרש בתביעה נקבע באופן סמלי. "בחרנו תקופה של חודש ימים, מאמצע מאי ועד אמצע יוני, בה סעדו בפוקצ'טה כ- 7,000 סועדים. הכפלנו מספר זה בגובה הפיצוי שנפסק לשמש בזמנו, והגענו ל-7 מיליון שקלים".

"בעל מסעדת פוקצ'טה שמוליק נמרוד אמר לוואלה! חדשות כי טרם קיבל את התביעה לידיו, ועל כן הוא מנוע מלהגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully