וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס עצר חבר בארגון שחטף את ג'ונסטון

יוני מנדל

2.7.2007 / 16:01

לפי הדיווחים, מעצרו של דובר ארגון ג'יש אל איסלם נועדה להביא לשחרור העיתונאי. "חמאס מנסה להשליט סדר בעזה"

במהלך חילופי אש שהתרחשו בלילה בין חמושים מתנועת [[חמאס]] לחמושים מארגון ג'יש אל-איסלם, נפצע ונחטף דובר הארגון ח'יטאב אל-מקדסי. בתגובה חטפו חמושי ג'יש אל-אסלאם כעשרה מאנשי הכוח הביצועי של חמאס. כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "רמאטאן".

דובר חמאס בעזה סאמי אבו-זהרי אמר ש"אנו יודעים שמקדאסי ותנועתו עסקו בתכנון פעילות טרור. אנחנו לא חטפנו אותו אלא עצרנו אותו אחרי שהוא פתח באש לעבר מחסום של הכוח הביצועי של חמאס. מטרתנו היא להשיב את הסדר לעזה ולא לתת יד להמשך האנרכיה הביטחונית". אבו-זהרי אישר שאנשי ג'יש אל-איסלם חטפו עשרה מאנשי חמאס אך טען ש"מדובר בסטודנטים באוניברסיטה המזוהים עם חמאס", ולא פעילים של הארגון.

בארגון ג'יש אל-איסלם טענו שחמאס מנהלים מצוד נגד מפקדיהם וש"שני בכירים נוספים בתנועה נחטפו לפני יומיים על ידי אנשי חמאס בלא שנמסרו עליהם פרטים". לדבריהם, "חמאס מענים ומתעללים בחטופינו בשביל לגלות את מקום המסתור של העיתונאי הבריטי אלן ג'ונסטון", שנחטף על ידי ג'יש אל-איסלם. לדבריהם, "הם רוצים לשחרר את הצלבני הזה כדי להוכיח שיש סדר בעזה". מפקדי ג'יש אל-איסלם טענו ש"יש לחמאס 24 שעות להחזיר את מקדאסי". לא צוין כיצד הם יגיבו אם מקדאסי לא ישוחרר.

ארגון בהנהגת משפחת דורמוש

ארגון ג'יש אל-איסלם עלה לכותרות במהלך שנת 2007 כשהודיע שהוא מחזיק בעיתונאי הבריטי החטוף [[אלן ג'ונסטון]]. בהצהרות ששחרר הארגון נטען גם שחבריו היו שותפים לחטיפתו של גלעד שליט. הארגון החל את חייו כפלג חמוש של חמאס, אך התנתק ממנו. הוא מונהג ככל הנראה על ידי אנשי חמולת דורמוש, משפחה שהפכה לסמכות השולטת בחלקים נרחבים בדרום הרצועה.

ככל הנראה חילופי הירי בין הארגונים נבעו מרצונם של אנשי חמאס לאכוף את סמכותם גם באזורים "הנשלטים" על ידי הדורמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully