וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי ואנונו חוזר לכלא

שרון נובק

2.7.2007 / 15:17

מרגל האטום נשלח ל-6 חודשי מאסר, לאחר שיצר קשר עם אזרחים זרים 14 פעמים. סניגורו, עו"ד פלדמן: פסק דין שמתאים לעולם השלישי

בית משפט השלום בירושלים גזר היום על [[מרדכי ואנונו]] חצי שנת מאסר בפועל ומאסר על תנאי לשלוש שנים, לאחר שהפר את צו ההגבלה והפיקוח שהוטל עליו.

בהחלטת בית המשפט נאמר, כי ואנונו לא טעה או התרשל בהפרת הצו, אלא "הבין הבן היטב מה נאסר עליו. הוא אינו מסכים לאיסורים שבצו". על פי הצו, ואנונו אינו מורשה לקיים קשרים בכל דרך שהיא עם אזרחים או תושבים זרים, או להשתתף בצ'טים באינטרנט. בפסק הדין צויין, כי צו האלוף הופר 14 פעמים על ידי ואנונו.

עו"ד אביגדור פלדמן, המייצג את ואנונו, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זהו גזר דין יוצא דופן במוזרותו במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית, שאולי מתאים למדינת עולם שלישי האוסרת על אזרחים לדבר". לדבריו, אין בכוונת ההגנה להגיש ערעור כרגע. "המראה של מרדכי ואנונו נכנס בשערי בית סוהר עשוי לעורר הדים בכל העולם", אמר פלדמן, והוסיף כי גם מרשו העלה טיעון זה. "בכל מקרה, גזר הדין מעוכב עד ספטמבר כדי לאפשר לנו לשקול הגשת ערעור".

מרדכי ואנונו שוחרר מהכלא באפריל 2004 לאחר ריצוי 18 שנות מאסר באשמת בגידה וריגול חמור. עם שחרורו הוטלו עליו צווי ההגבלה שהוציאו נגדו שר הפנים ואלוף פיקוד העורף. על ואנונו נאסר לצאת מהארץ, להיכנס לנציגויות דיפלומטיות זרות בישראל או לקיים קשר עם אזרחים זרים, כמו כן, עליו להודיע מראש למשטרה על יציאתו מחוץ לעיר מגוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully