וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליט סודני לאולמרט: אל תגרש אותנו

2.7.2007 / 10:47

פליט מחבל דרפור שלח מכתב לרה"מ וביקש ממנו לשקול מחדש את החלטתו לגרש את הפליטים למצרים. "אני בטוח שיש בלבך חמלה"

"אני מודה לעם הישראלי על הצלת חיי, אבל אם ממשלת ישראל תגרש אותי למצרים, השלטונות שם יענו אותי ויחזירו אותי ל[[סודן]]. אין לי מקום אחר ללכת אליו. אני בטוח שיש בלבך חמלה בשבילי ובשביל חבריי". כך כותב עלי אבאקר, פליט מחבל דרפור בסודן, במכתב ששלח אתמול בערב לראש הממשלה אהוד אולמרט, בתגובה להחלטת הממשלה על גירוש הפליטים מישראל.

"נאלצתי לעזוב את הכפר בו נולדתי, בחבל דרפור בסודן, בגלל רצח העם שמבצעים שם אנשי ה[[ג'נג'וויד]] (מיליציה ערבית-מוסלמית שרוצחת את בני השבטים בדרפור). באחת מהמתקפות שלהם על הכפר שלי, הם רצחו את בני משפחתי והציתו את כל הכפר", מספר עלי בפתח מכתבו.

לאחר אותה מתקפה, ברח עלי למצרים. שם, לדבריו, הוא נעצר על ידי משטרת מצרים. "השוטרים המצרים הכו אותי, מנעו ממני לאכול, ואיימו לגרש אותי בחזרה לסודן. בעקבות זאת החלטתי לברוח לישראל".

"שמעתי שישראל מכבדת זכויות"

החלטתו של עלי להגיע לישראל לא הייתה מקרית. במכתבו הוא מספר: "שמעתי שישראל היא דמוקרטיה שמכבדת את זכויות האדם ומתנהגת בחמלה כלפי פליטים. אני יודע גם שהיהודים סבלו תחת השלטון הנאצי, בגלל שלא הייתה להם מדינה. כעת, כשיש לכם מדינה, יש לכם את הכוח לעזור לפליטים אחרים".

מיד לאחר שנכנס לישראל, נשלח עלי לבית הסוהר. במשך 16 חודשים הוא ישב מאחורי סורג ובריח, ולבסוף שוחרר ועבר להתגורר בקיבוץ מעלה החמישה ליד ירושלים, שקלט קבוצה של פליטים מדרפור. "החיים שלי בישראל טובים עכשיו, אני מודה לעם הישראלי על הצלת חיי".

"אתמול שמעתי על התכנית לגרש את הפליטים בחזרה למצרים", כותב עלי בסיום מכתבו. "אני מבקש ממך לא לממש תכנית זו. סבלתי בסודן, סבלתי במצרים, אם אחזור לסודן איהרג. אני מבקש ממך לשקול את הדברים פעם נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully