וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט לא מסוגל להסתכל לנו בעיניים"

שרון נובק

2.7.2007 / 14:11

המשפחות השכולות זועמות על רה"מ, שלא יגיע לטקס לציון שנה למלחמה. מלשכתו נמסר: "הוא יעדר כדי להקל ולמנוע מהנוכחים בידוק בטחוני"

משפחות שכולות מביעות זעם על כך שראש הממשלה אהוד אולמרט לא ישתתף היום בטקס בטקס לציון שנה ל[[מלחמת לבנון השניה]], שייערך הערב בירושלים. מלשכת אולמרט נמסר, כי נוכחותו תחייב בדיקה בטחונית של כל הנוכחים, וכדי להקל עליהם הוחלט שהוא ייעדר מהטקס.

משה מוסקל, אביו של רפנאל, שנהרג במלחמה, תקף את החלטתו של אולמרט שלא להגיע לטקס, ואמר כי הטיעונים הביטחוניים הם לא יותר מתירוץ. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר מוסקל כי "זהו טקס לזכרם של חיילים שלחמו בגבורה בידיעה שהם מגנים על המולדת, ואולמרט אפילו לא מסוגל להוקיר את הנופלים, ולהסתכל לנו, בני המשפחות השכולות, בעיניים". לדבריו, היתה לאולמרט ההזדמנות לבקש סליחה ולקחת אחריות על מעשיו, "אבל לשם כך צריך אדם שיהיו לו ערכים, שכנאה אין לאולמרט".

מירטה שיינברום, אמו של סמ"ר במילואים יניב שיינברום, שנהרג שעות ספורות לפני שהסתיימה המלחמה, אמרה בראיון לגל"צ: "אני חושבת שהוא לא מסוגל להסתכל לנו בעיניים. זו הבעיה של אולמרט ולא סידורי ביטחון כמו שאומרים בלשכה שלו. אלה שטויות ותירוצים. בנאום שלו בפסח הוא אמר: סעו לצפון, המלחמה היא זיכרון רחוק. הוא זה ששלח את הבן שלי למלחמה, לא אני ולא 119 משפחות".

ההורים השכולים עורכים "מסע חיים"

ההורים השכולים מקיימים היום את "מסע החיים" במלאות שנה למלחמת לבנון השנייה, במהלכו יצאה שיירה של כ-50 כלי רכב ממעיין ברוך לכיוון מקום נפילתם של שמונה חיילי מילואים מפגיעת קטיושה בכפר גלעדי. לאחר טקס קצר במקום המשיכה השיירה לגבול הצפון, אל הנקודה בה ארעה חטיפת חיילי המילואים, שהציתה את המלחמה. במקום נערכה סקירה קצרה וטקס בהשתתפות הוריו של החייל החטוף אהוד גולדווסר, מיקי ושלמה.

השיירה עושה את דרכה לעבר מוסך הרכבת בחיפה, לעריכת טקס לזכר הקורבנות האזרחים במלחמה האחרונה, ומשם תעלה השיירה לטקס הרשמי שיתקיים היום בשעה 18:00 בהר הרצל בירושלים. שיירה נוספת שתגיע משדרות צפויה להצטרף אל שיירת "מסע החיים" בלטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully