וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה יוכל לחון את רוצחי החיילים

1.7.2007 / 16:50

הממשלה אישרה העברת 4 אסירים להמשך מאסר בירדן. המלך יוכל לשחררם לחופשי לאחר שנה וחצי. אמו של אחד הנרצחים עתרה לבג"ץ

הממשלה אישרה את העברת ארבעת האסירים הירדנים השפוטים למאסר עולם על רצח ישראלים להמשך ריצוי מאסרם בירדן. העברתם אמורה להתבצע עוד השבוע. לשרים הובטח כי האסירים ישבו בכלא הירדני לפחות שנה וחצי בטרם יוכל המלך לחון אותם. הארבעה ריצו כ-18 שנות מאסר בישראל. אולמרט אמר בישיבה, כי ההחלטה היא מחווה לירדן, וציין שהסוגיה נדונה בין המדינות כבר כמה שנים.

ארבעת הירדנים הורשעו ברצח חיילים ישראלים ב[[בקעת הירדן]] בשתי תקריות, לפני חתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן. שלושה מהאסירים חדרו בנובמבר 1990 מירדן לישראל. הם נתקלו בכוח צה"ל והרגו את סרן יהודה ליפשיץ. השלושה הורשעו ברצח ומרצים מאסר עולם, שלא נקצב. אסיר נוסף חדר לישראל מספר ימים לאחר מכן והרג את סמ"ר פנחס לוי. גם הוא נשפט למאסר עולם. ההסכם עם ירדן אינו חל על אסירים ירדנים הכלואים בישראל, שביצעו פיגועים אחרי חתימת הסכם השלום.

שרה לוי, אמו של חייל המילואים פנחס לוי ז"ל, מבקשת מבג"ץ לפסול את החלטת הממשלה בעניין העברת רוצחיו למאסר במדינתם. בעתירתה היא טוענת שההחלטה אינה חוקית ואינה מוסרית. ראש הממשלה אהוד אולמרט קרא בדיון מכתב של בני משפחות הנרצחים ובו קריאה לשרים שלא להעבירם לירדן. השר לאיומים אסטרטגיים אביגדור ליברמן אמר בישיבה כי "כל מי ששוחרר בעבר נמצא שחזר למעגל הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully