וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלים והפלסטינים מזלזלים בחיי אדם"

שרון נובק

1.7.2007 / 15:32

דו"ח Human Rights Watch קובע כי נרשמה עליה חדה בהרג אזרחים בשני הצדדים. בכיר בארגון: מעגל האלימות יוצא מכלל שליטה

"התקפות רקטות פלסטיניות על יישובים בישראל והפגזות ארטילריה ישראליות בקרבת אזורים מיושבים ברצועת עזה גרמו למאות נפגעים בקרב אזרחים, והן מהוות הפרות חמורות של דיני המלחמה" – כך נכתב בדו"ח שפרסם היום ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch.

הדו"ח קובע כי מאז נסיגת ישראל מהרצועה לפני כשנתיים, נהרגו ארבעה ישראלים מירי של כ-2,700 טילים, ולפחות 61 פלסטינים נהרגו מפגיעת 14,600 פגזי ארטילריה שירה צה"ל. "הקבוצות הפלסטיניות החמושות וצה"ל הפגינו זלזול בחיי אזרחים", נכתב. פעולות התגמול של הארגונים הפלסטינים, והקטנת "טווח הביטחון" שבין יעדי ההפגזה לבין אזורים מיושבים בעזה, שעליה הודיע צה"ל, "הובילו לזינוק חד במספר הנפגעים בקרב אזרחים".

הדו"ח מאשים את שני הצדדים שלא נקטו את המאמצים הדרושים על מנת למנוע פגיעה באזרחים, ותקף את ההאשמות ההדדיות שמחליפים שני הצדדים. "לא ניתן להצדיק הפרות של מידה-כנגד-מידה בטענה שהצד האחר היה הראשון שהפר את החוק", נכתב בדו"ח.

"מטרתם של חוקי המלחמה היא להגן על אזרחים מפני פגיעה, תהיה אשר תהיה הסיבה", אמר ג'ו סטורק, מנהל החטיבה לענייני המזרח התיכון בארגון. "אחרת, מעגל האלימות מסתחרר ויוצא מכלל שליטה, כפי שקרה בעזה ובישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully