וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם רוצה לסיים הסכסוך ברשות"

יוני מנדל

1.7.2007 / 14:25

כך אמר הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה. לא ברור האם יתחדש החרם על הרשות במצב של פיוס פתח-חמאס

"הקהילה הבינלאומית השתכנעה בנחיצות הפסקת הסכסוך בין חמאס לפתח", כך אמר מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי חוויאר סולאנה.

אמירה זו של סולאנה הינה סלחנית כלפי חמאס ולא ברור מה יהיו השלכותיה. הפלסטינים נמצאים במלכוד, שכן אם אכן בסופו של דבר יגיעו חמאס ופתח לכדי הידברות, פיוס והקמת ממשלה משותפת, או אז עשוי החרם הכלכלי על הרשות להתחדש, שחרור האסירים הפלסטינים להתבטל ושחרור כספי המיסים הפלסטינים להיעצר.

אולם סולאנה לא התייחס בדבריו להשלכות אלו. לדבריו, "אנו הגענו למסקנה שעל שתי התנועות לקיים דיאלוג ומשא ומתן ביניהן. כל זאת על מנת למצוא דרך לשוב להסכם שלום במזרח התיכון, המבוסס על הסכם מפת הדרכים".

"בלייר יסייע להשגת שלום באזור"

סולאנה אמר את הדברים בראיון לעיתון "אל-עוכאז" היוצא לאור בערב הסעודית. לדבריו, "בביקורו של [[עבדאללה מלך ערב הסעודית]] בספרד, פולין וצרפת, אישר המלך את הדברים, כמו גם את את ההסכמה הקיימת בין ערב הסעודית לבין האיחוד האירופי בנוגע לחשיבות השקעת המאמצים להשגת שלום באזור".

סולאנה בירך גם את הקוורטט על בחירתו ב[[טוני בלייר]] לתפקיד השליח המיוחד במזרח התיכון. לדבריו, "בלייר יסייע בחתירה לשלום באזור ובתיווך בין המדינות התומכות בשלום באזור, ובראשן – ערב הסעודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully