וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הורה למזוז להשיב לעתירה עד מחר

1.7.2007 / 12:01

השופט סלים ג'ובראן הורה ליועמ"ש שלא להגיש כתב האישום לפחות עד מחר ב-15:00. בהמשך השבוע ידון בג"ץ בעתירה בהרכב של 3 שופטים

סלים ג'ובראן, המשמש היום כשופט תורן בבג"ץ, הורה ליועץ המשפטי מני מזוז ולנשיא המתפטר משה קצב להשיב עד מחר ב-15:00 לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד עסקת הטיעון שנחתמה בין הפרקליטות לקצב. ג'ובראן הורה לפרקליטות שלא להגיש את כתב האישום המתוקן לבית משפט השלום בירושלים עד למועד זה. בהמשך השבוע יקיים בג"ץ דיון בעתירה בהרכב של שלושה שופטים.

על פי העותרים, החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז למחוק את סעיף האונס מכתב האישום לוקה באי סבירות קיצונית. העותרים, בהם גם התנועה לאיכות השלטון ושדולת הנשים, דורשים מבג"ץ להורות על דחיית הסכם הטיעון.

כחלק מעסקת הטיעון שהושג בעניינו, קצב יואשם במעשה מגונה עקב הפעלת לחץ, הטרדה מינית והטרדת עד.

עד השבעתו של שמעון פרס לנשיא ה-15 ביולי, תכהן יו"ר הכנסת דליה איציק כנשיאה בפועל במקום ממלאת מקום הנשיא, כפי שהיתה מאז הכריזה הכנסת על נבצרותו של קצב.

רבבות מחו נגד הסדר הטיעון

למעלה מ-10,000 בני אדם גדשו אמש את כיכר רבין בתל אביב ומחו כנגד הסדר הטיעון. המפגינים קראו קריאות נגד קצב, מזוז והפרקליטות. בתום ההפגנה, המשטרה עצרה שישה מפגינים לאחר שחסמו לתנועה את רחוב אבן גבירול בתל אביב.

את עצרת המחאה הנחתה מרב מיכאלי שתקפה את ההחלטה לחתום על עסקת טיעון ואמרה כי החלטות מעין אלו הן הסיבה לכך שנשים רבות נמנעות מלהתלונן על תקיפות מיניות. עם זאת, הדגישה מיכאלי כי "לא נפסיק להתלונן", ואמרה כי "נוכחות הקהל בכיכר מוכיחה שיש פער בין המציאות של מזוז לתחושת הציבור.

שרת החינוך יולי תמיר שגם נכחה בעצרת אמרה אמרה בראיון לערוץ 10 כי "אני מרגישה נפגעת. שנים אנו מחנכות נשים להתלונן עבור מחיר נפשי גדול ועכשיו אין דין ואין משפט. זה לא יכול להיות. אנשים באו מכאב ומרצון למשפט צדק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully