וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: חשש למתקפות נוספות

שי אילן

30.6.2007 / 3:19

הכוננות במדינה עלתה לרמה הגבוהה ביותר. ממשלת בראון שוקלת להציב חיילים בשדות התעופה בעקבות נסיון הפיגוע בגלזגו

מקורות ביטחוניים אמרו לרשת הטלוויזיה הבריטית שיש סבירות גבוהה שיהיו מתקפות נוספות דוגמת זו שהיתה אתמול בנמל התעופה של גלזגו. כוחות הביטחון הבריטיים העלו את רמת הכוננות מ"חמורה" ל"קריטית", הדרגה הגבוהה ביותר. הקבינט הביטחוני הבריטי, בראשות גורדון בראון, ראש הממשלה, דן הערב באפשרות לפרוס חיילים בשדות התעופה. כמה שדות תעופה במדינה נסגרו לתנועת מטוסים עד להודעה חדשה, ביניהם שדות התעופה של אדינבורו, ניוקאסל ונמל התעופה "ג'ון לנון" בליברפול.

בתוך כך, שני בני אדם נוספים נעצרו הלילה בבריטניה בחשד כי היו מעורבים בנסיונות הפיגוע בלונדון ובגלזגו. בגלי צה"ל דווח, כי השניים נעצרו במחוז צ'סר שבצפון אנגליה בפשיטה של היחידה הבריטית ללוחמה בטרור.

קודם לכן, משטרת סקוטלנד הודיעה כי קיים קשר בין הרכב שהתפרץ לשדה התעופה בגלזלו למכוניות התופת שהתגלו בלונדון. מפקד המשטרה אמר כי יש דמיון רב בין המקרים וכי האירוע בגלזגו נחקר כנסיון פיגוע לכל דבר.

רשת ABC דיווחה הלילה כי לארצות הברית היה מידע מוקדם על נסיון הפיגוע בגלזגו. על פי הדיווח, רשויות החוק האמריקאיות קיבלו מידע מודיעיני כבר לפני כשבועיים שהזהיר מפני אפשרות של מתקפת טרור בשדה התעופה. עוד התברר כי ישנן התרעות לפיגוע דומה גם בשדה התעופה של פראג.

אתמול אחר הצהרים, ג'יפ מסוג "צ'ירוקי" פרץ למסוף הנוסעים של שדה התעופה של גלזגו בסקוטלנד. כלי הרכב התנגש בדלת ועלה בלהבות, כך לפי דיווחי המשטרה ועדי ראיה. עוד דיווח דובר המשטרה שאין דיווחים על נפגעים, ושכוחות הביטחון במקום השתלטו על הלהבות.

ברכב היו שני בני אדם בעת שהוא פרץ למסוף. אחד מהם נעצר ונלקח לחקירה במטה המשטרה. השני נלקח לבית החולים והוא ככל הנראה סובל מכוויות, אחרי שבגדיו עלו באש בעת האירוע. המשטרה נאבקה בנוסעי הרכב כדי להשתלט עליהם.

גורדון בראון, ראש ממשלת בריטניה אמר אמש שהוא יודע שהבריטים יעמדו יחד חזקים, מאוחדים ונחושים נוכח איומי הטרור. בראון אמר אחרי פגישה עם המשטרה וכוחות הביטחון, שחשוב להגביר את רמת הכוננות בשדות התעופה ובמקומות צפופים. לדבריו, מחויבותה הראשונה של הממשלה היא לביטחון הציבור.

הג'יפ היה מלא במיכלי דלק

כלי הרכב בו נסעו היה ככל הנראה מלא במיכלי דלק. עדי ראיה אמרו לרשת הטלוויזיה הבריטית "סקיי" שאחד הנוסעים ניסה להשליך מיכלים בוערים מבעד לחלון. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח שברכב היו גם מיכלי גז. עוד דווחה הסוכנות מפי עד ראיה, כי אחד האנשים שירדו מהרכב היה בעל חזות אסיאתית.

בעת הפיצוץ הטרמינל היה עמוס משפחות שיצאו לחופשה. אתמול התחילה בסקוטלנד חופשת הקיץ בבתי הספר. כל הטיסות משדה התעופה של גלזגו בוטלו והרשויות בקשו מנוסעים לא להגיע לשדה התעופה. מממשלת בריטניה נמסר שראש הממשלה גורדון בראון מקבל עידכונים שוטפים על המתרחש. הערב יערוך בראון התייעצויות חרום עם הקבינט הביטחוני שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully