וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת לונדון במצוד אחר חשודים

30.6.2007 / 11:29

כוחות הביטחון הבריטים מחפשים אחר מספר קיצונים איסלמים, החשודים בניסיון הפיגוע הכפול אמש בבירה. רה"מ הטרי, בראון: אנו עומדים בפני איום רציני. כוננות הוכרזה גם בניו יורק

המשטרה הבריטית ממשיכה לחקור את הפיגוע הכפול שסוכל אמש בלונדון - כוחות הביטחון בודקים את מצלמות התנועה במרכז הבירה האנגלית ומבקשים את עזרת הציבור בחקירה.

בגלי צה"ל דווח כי מתנהל מצוד אחר שלושה או ארבעה קיצונים איסלמים בריטים, הקשורים לאל קאעדה, בחשד כי הם מעורבים בהצבת מכוניות התופת אמש בלונדון.

מכונית התופת הראשונה התגלתה אתמול לפנות בוקר סמוך לכיכר פיקדילי, בערב נמצאה מכונית תופת נוספת סמוך להייד פארק, כאשר חנתה במקום אסור. במשטרה הבריטית בטוחים כי יש קשר בין שתי המכוניות, ובודקים את מעורבות ארגון אל קאעדה. בעקבות ההתפתחויות בלונדון, הודיע ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג כי המשטרה תגביר את ההיערכות בעיר במשך סוף השבוע.

אתמול בערב הודיעה משטרת לונדון על מכונית התופת השניה שנמצאה, סמוך להייד פארק, ובה חומרי נפץ דומים לחומרים שהיו במכונית שנתגלתה לפנות בוקר. הכוננות הגבוהה בלונדון נמשכת, בשל החשש שנהג המכונית שנתפסה, ובה כמות גדולה של דלק וחומרי נפץ, ינסה לבצע פיגוע התאבדות בעיר.

האבטחה סביב בניין הפרלמנט הוגברה וכל מכונית נבדקת. מוקדם יותר נסגר אחד הרחובות הראשיים בבירה, פארק ליין, שם נמצא עוד כלי רכב חשוד. מוקדם יותר נסגר גם רחוב פליט במרכז העיר בשל רכב חשוד שלישי. כך דיווחה רשת "סקאיי" הבריטית.

בראון: אנו עומדים בפני איום רציני

חבלנים בריטים ניטרלו מוקדם יותר אתמול מטען חבלה שהתגלה בתוך רכב ברחוב היי מרקט, ליד כיכר פיקדילי במרכז העיר. ממשטרת לונדון נמסר כי "השוטרים גילו את מטען חבלה וניטרלו אותו מבלי לגרום לנפגעים". מהמשטרה נמסר כי אחד השוטרים זיהה במכונית טלפון סלולרי שנועד לשמש אמצעי לפיצוץ המטען מרחוק. השוטר ניתק את הטלפון הסלולרי ומנע בכך את פיצוץ המטען.

עוברים ושבים הזעיקו את המשטרה, לאחר שנהג המכונית עצר אותה ליד פחי זבל ונמלט במהירות בצורה מעוררת חשד. מסמרים רבים נמצאו על רצפת המכונית, והיא הוחנתה לצד בלוני גז. כתוצאה מגילוי המטען נחסמה תנועת המכוניות במרכז הבירה הבריטית, ונראה כי האזור ישאר חסום בזמן הקרוב.

המשטרה תגברה את כוחותיה ברחובות באורח משמעותי, במיוחד באזורים הומים. רשתות החדשות הבריטיות דווחו גם כי בניו יורק עוקבים בדאגה אחרי האירועים בלונדון, וכוחות המשטרה תוגברו, במיוחד באזורים הומים כמו כיכר טיימס.

ראש ממשלת בריטניה גורדן בראון אמר כי "הדבר מזכיר לנו שאנו עומדים בפני איום רציני ומתמשך". בבריטניה מעריכים כי שעת הפיצוץ כוונה לשעה של כניסתו של בראון לתפקיד. איש עדיין לא קיבל עליו אחריות למעשה.

לפני כשנתיים, לונדון עמדה בפני מתקפת טרור בה נהרגו 52 בני אדם. הפיגועים אירעו בתחנות רכבת ואוטובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully