וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר ללא שינוי

שירלי יום-טוב

28.6.2007 / 23:31

מדד נאסד"ק נעל בעלייה של 0.1% לרמה של 2,608 נקודות ו-S&P 500 ומדד הדאו ג'ונס נותרו ללא שינוי

ההחלטה על הריבית בארה"ב ודברי הפד ביחס לסיכון הטמון באינפלציה הותירו את המדדים המובילים כמעט בלא שינוי בסיום המסחר. מדד נאסד"ק נעל בעלייה של 0.1% לרמה של 2,608 נקודות ו-S&P 500 ודאו ג'ונס נותרו ללא שינוי. המאזן עד כה השבוע עומד על שני ימי ירידות בתחילת השבוע ויום של עליות נאות אמש.

הבנק הפדרלי בארה"ב הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 5.25%, זו הפעם השמינית ברציפות ובהחלטה שהתקבלה פה אחד. הפד - המנסה לפלס את דרכו בין המשך הלחצים האינפלציוניים לבין סימנים להאטה בצמיחה הכלכלית - ציין בהודעתו כי טרם השתכנע שהאינפלציה התמתנה בשיעור הנדרש, וכי "התמתנות מתמשכת של הלחצים האינפלציוניים טרם התרחשה באופן משכנע". עם זאת, הפד הודה כי נרשם שיפור הן בתחזיות האינפלציה והן בתחזיות הצמיחה, וציין כי נרשם שיפור מתון באינפלציה.

ביחס לתחזית הצמיחה אמר הבנק הפדרלי כי הכלכלה "צפויה להמשיך לצמוח בקצב מתון ברבעונים הקרובים". זה שינוי חיובי לעומת הודעת הריבית של חודש מאי, בה העריך הבנק הפדרלי כי "הצמיחה הכלכלית הואטה ברבעון הראשון של השנה על רקע המשך התיקון במגזר הדיור".

עוד ברקע היום, הנתונים הסופיים על היקף צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון של 2007, שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר. הם הצביעו על כך שהתוצר המקומי הגולמי צמח ברבעון הראשון בקצב שנתי של 0.7%. מדובר על שיפור מסוים בהשוואה לנתונים מוקדמים שפורסמו בחודש שעבר ואשר הצביעו על צמיחה של 0.6% בלבד. עם זאת, בוול סטריט ציפו לצמיחה גבוהה מעט יותר, של 0.8%.

אצל הישראליות רשמו סרגון, אלווריון וגיוון אימג'ינג עליות חדות. אלה שלוש מניות מוצלחות במיוחד בשנה האחרונה - חלקן עם זינוק של כ-50% וחלקן אף הכפילו ויותר את מחירן בתקופה זו.

בלטה במיוחד סרגון שממשיכה ליהנות מגרף עולה, וזינקה ב-14% במחזור חריג של יותר מ-2 מיליון מניות - כמעט פי חמישה מהמחזור הממוצע שלה בשלושת החודשים האחרונים.

שני דברים טובים קרו היום בסרגון: החברה קיבלה המלצת "קנייה" מבית ההשקעות FTN מידווסט האמריקאי, ופירסמה את תאריך פרסום הדו"חות לרבעון השני, מה ששמשקיעים מפרשים כצפירת הרגעה מפני אזהרות.

סרגון השלימה זינוק של כ-110% מתחילת השנה למחיר של 11.5 דולר. אתמול הודיעה חברת טכנולוגיות האלחוט על חוזה בהיקף של 2 מיליון דולר בפיליפינים ובשבוע שעבר דווח על חוזה בבוצוואנה שבאפריקה.

אלווריון הוסיפה 1.7% למחיר של 9.1 דולרים במחזור גדול והשלימה קפיצה של 50% בשנה. היום פורסם כי אלווריון מתמודדת על חוזה בהיקף גדול - של מאות מיליוני דולרים אוסטרלים - באוסטרליה. ג'ייסון הורלי, אחד מבכירי קונסורציום התקשורת האוסטרלי OPEL, ציין היום כי בראיון לאתר האינטרנט Australian IT, כי אלווריון מתמודדת במכרז לאספקת ציוד WiMAX מול שתיים מהיצרניות הגדולות בעולם בתחום ציוד התקשורת האלחוטי - נורטל הקנדית ונוקיה סימנס נטוורקס (NSN) הפינית-גרמנית.

צביקה פרידמן, מנכ"ל אלווריון, נתן חיזוק לידיעה כאשר ציין בהודעת חברה מהיום כי הוא מרוצה מהחלטתה של ממשלת אוסטרליה לתמוך בטכנולוגיית ה-WiMAX ולהעניק פרויקט בעל חזון זה לחברת אופל. קונסורציום אופל כולל את חברת שירותי הלוויין Optus ואת קבוצת שירותי התקשורת לאזורים מרוחקים Elders. אופל זכה בשבוע שעבר במענק ממשלתי בהיקף של 958 מיליון דולר אוסטרלי להקמת המקטע האלחוטי ברשת פס רחב חדשה, אשר אמורה להגיע ל-99% מבתי האב באוסטרליה.

מניית גיוון אימג’ינג הוסיפה לדהור קדימה עם זינוק של 9% למחיר של 31.3 דולר במחזור ער בהמשך לקפיצה של כ-7.5% אתמול, כך שהשלימה עלייה של כ-100% בשנה. מחלקת המחקר של בית ההשקעות CIBC סבורה שהכיסוי הביטוחי של האבחון בקפסולה ביפאן - עליו הודיעה החברה אתמול - צפוי להשפיע לטובה על תוצאות החברה עוד השנה ולהביא לצמיחה גבוהה מהתחזית שלהם לרווח של 37 סנט למניה ב-2007.

אתמול דיווחה גיוון אימג'ינג כי יפאן תעניק החזר כספי לכל אחד מאזרחיה שיידרש לבדיקה באמצעות הקפסולה לאבחון מחלות במעי הדק. האישור הגדיל את בסיס המבוטחים של גיוון בכ-25% לסך של כחצי מיליארד מבוטחים.

חברת גילוי התרופות קווארק פארמסותיקלס דחתה אמש את תמחור מניותיה בהנפקה עקב ביקושים חלשים מצד משקיעים בארה"ב. עדיין לא ברור מתי יתבצע שלב התמחור בהנפקה. קווארק מבקשת לגייס 70-60 מיליון דולר בארה"ב לפי שווי של 256-219 מיליון דולר. במסגרת ההנפקה, מציעה החברה לציבור 5 מיליון מניות בטווח מחירים של 14-12 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully