וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאסר על תנאי לקצב - עונש מחפיר"

28.6.2007 / 13:10

עו"ד ציונה קליג מאיר, מנכ"לית שדולת הנשים, זועמת על עסקת הטיעון. "בפרשת רמון הדין מוצה בצורה טובה יותר"

"לתת לקצב מאסר על תנאי זה מחפיר. זה עונש קל שבקלים שמעביר מסר שגוי ומטעה לציבור כולו, ומשחק לידיים של מי שממעיט ומפחית בחומרה של עבירות מין ובמעמד המתלוננת.

היועץ המשפטי לממשלה אמר שההחלטה לסגור עסקה עם קצב נבעה מקושי ראייתי בתיק ומחשש שהראיות לא יספיקו להרשעה. אני מודעת לקושי שיש במשפט הפלילי ואני גם יודעת מהי התיישנות. יחד עם זאת כשיש שמונה מתלוננות וכשהחלק הגדול של האישומים מתייחס לעבירות מין חמורות, ברור שיש דברים בגו. אינני מצויה בחקירה ולא הייתי מעורבת בפרטיה, אני רק יכולה להגיד, בתור אישה, בתור עו"ד ופעילה למען שוויון, שהתוצאה הזאת זועקת לשמים. זו אינה תוצאה נוחה ולדעתי, הציבור שותף לתחושה הזאת".

"מהם אותם 'קשיים ראייתיים'?"

"גם בפרשת רמון אמרו שיש קשיים ראייתיים ובכל זאת הלכו למשפט. אני מצפה לשקיפות יותר מלאה מהיועץ המשפטי בעניין הזה. עדיין לא ברור לי מה היו בדיוק הקשיים הראייתיים וגם לציבור מגיע לדעת יותר פרטים. מבחינתי, כמנכ"לית שדולת הנשים, אני חושבת שכאשר מדובר באדם ציבורי כנשיא המדינה יש למצות איתו את הדין. אם זה אומר ללכת לבית המשפט ושבסוף הוא יזוכה, אז בוודאי שזה לא עדיף בעיני. אבל יחד עם זאת יש תחושה מאוד לא נוחה עם העסקה הזו.

אני לא מגדירה כליאה של אדם או הרשעה בעבירות פליליות במושגים של ניצחון או כישלון. אבל יש תחושה מאוד לא נוחה עם מתן מאסר על תנאי. זה לא עולה בקנה אחד עם כל ההצהרות של הפרקליטות בשנה האחרונה ולא ברור מדבריו של מזוז, איך הגיע למצב שבו קצב לא נענש בחומרה.

כל מקרה הוא לגופו ולא צריך להשוות. אבל אני בהחלט יכולה לומר שעל פניו נראה שבמקרה של רמון הדין מוצה בצורה יותר טובה. וזאת למרות שבמקרה של קצב מדובר בעבירות חמורות בהרבה, גם באופיין וגם במספרן".

"יום קשה למתלוננות"

"אני שומעת כל הזמן אנשים שאומרים שלא היו מתייחסים אליו כך אילו היה אדם מן השורה, שכביכול בגלל שהוא נשיא דנים אותו לחומרה. אבל זה לא אדם מן השורה. אני רוצה להבין בדיוק מה גרם ליועץ המשפטי לשנות את דעתו ולעבור מהצהרות על אישומים חמורים למצב הנוכחי.

ובכל זאת חשוב לי להעמיד דבר מה על דיוקו. שמעתי במהלך היום כל מיני התבטאויות לפיהן הנשיא מודה בעבירות "קלות" – זה לא נכון. צריך לזכור שיש כאן הרשעה בעבירות חמורות, אמנם לא חמורות כפי שהיו במקור. אך הנשיא מודה שהוא עבר עבירות מין והשתמש בסמכותו כלפי הנשים שהיו נתונות לסמכות הזאת. זה חמור מאוד בפני עצמו.

קשה היום לנשים שהתלוננו נגד הנשיא וצריך לחזק את ידיהן על כך שעשו את הדבר הנכון. אני רוצה גם לחזק את ידיהן של מתלוננות עתידיות. המסר שהועבר היום על ידי היועץ המשפטי לממשלה הוא מסר קשה עבור נשים שרוצות לפנות לבית המשפט ולקבל מענה".

הביאה לכתב: מיתר שליידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully