וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב הפך מנשיא למורשע"

28.6.2007 / 14:01

היועץ המשפטי לממשלה אמר כי העסקה בין הפרקליטות לבין קצב נחתמה. מזוז: ההסדר יעודד מתלוננות עתידיות להתלונן. קצב יאלץ להתפטר

הסכם טיעון נחתם הבוקר בין נשיא המדינה היוצא משה קצב לבין פרקליטות המדינה, לפיה הוא יורשע בעבירות של הטרדה מינית אך לא באונס.

במסיבת עיתונאים שכינס היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, הסביר היועץ כי פרקליטי הנשיא פנו אליו וביקשו לסיים את הפרשה נגדו בהתפטרותו וסגירת התיק. לדברי מזוז, משרדו סרב להצעה, מכיוון ש"כל משא ומתן להסדר טיעון חייב להתנהל במסגרת כתב אישום".

במסגרת הסכם הטיעון שנחתם, יורשע קצב במעשים מגונים שלא בהסכמה עקב הפעלת אמצעי לחץ. הוא יורשע בשרשרת של מעשים מגונים לאורך תקופה ממושכת בעובדת לשכתו בזמן כהונתו במשרד התיירות. מזוז ציין שהעונש המקסימלי על עבירה כזו הוא שבע שנים.

בנוסף, כתב האישום כולל עבירה של הטרדה מינית נגד מתלוננת שעבדה בכפיפות לו בבית הנשיא ועבירה של הטרדת עד נגד אחת המתלוננות. מזוז הוסיף, כי העונש שהוסכם הוא מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננות.

מזוז הסביר, כי קצב יגיש את התפטרותו ליושבת ראש הכנסת "כאקט של קבלת אחריות אישית וציבורית למעשיו".

אם זה עכבר אני לא יודע מה זה פיל

מזוז הסביר מה עמד מאחורי ההחלטה להגיע להסדר טיעון. לדבריו, "עמדה ביסוד הסדר הטיעון התחושה שמדובר בתיק מורכב מאוד מבחינה ראייתית, שכולל קשיים בלתי רגילים שהמשמעות שלהם משליכה על סיכויי ההרשעה בתיק. ההנחה שלנו הייתה שאם לא יהיה הסדר טיעון יוגש כתב אישום וכשמוגש כתב אישום יש סיכוי כזה או אחר להרשעה, ובהסדר טיעון יש הרשעה וודאית גם אם מצומצמת יותר".

מזוז דחה את הביקורת שנשמעה מאתמול על ההסדר, ואמר "אני ממליץ לכולם להסתכל היכן היה הנשיא משה קצב לפני שנה ואיפה הוא היום. ממעמד של נשיא במדינת ישראל, הוא הופך למורשע". מזוז התייחס עוד לביקורת וטען "אמרו שההר הוליד עכבר, אבל זה לא עכבר, ואם זה עכבר אני לא יודע מה זה פיל".

לדברי מזוז הסדר הטיעון דווקא מעביר מסר חיובי למתלוננות, שכן לדבריו החשיבות לא טמונה בסעיפי האישום הסופיים אלא בעובדה שהושגה הרשעה. "יש קושי רב למתלוננות בעבירות מין להגיש תלונות, וכל חקירה שמסתיימת בהרשעה היא מסר חשוב לנפגעות להתלונן - עם המחיר הקשה שבזה". מזוז ביקש להמחיש את דבריו, וציין את פרשת איציק מרדכי שלדבריו "מי היום זוכר, באיזה סעיפים הוא בדיוק הואשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully