וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: אבו מאזן ביקש מישראל לתקוף בעזה

יוני מנדל

28.6.2007 / 11:00

בחמאס מבקרים בחריפות את יו"ר הרשות "שנתן לישראל אור ירוק לפעול בעזה". הג'יהאד: ננקום בכל הכוח את מות מהנדס הקסאמים

תנועת חמאס גינתה בחריפות את פעולת צה"ל אתמול בעזה בה נהרגו 12 פלסטינים, בהם ילד בן 9. הם גם לא חסכו ביקורת גם מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שלדבריהם "סיפק הצדקה לישראלים לתקוף בעזה ללא הבחנה".

דובר חמאס בח'אן יונס אמר, כי "אבו מאזן, מעל מסכי הטלוויזיה, תיאר את ה'מוקאוואמה' (ההתנגדות הפלסטינית החמושה – י"מ) כטרור. הוא קרא לפירוק המיליציות הפלסטיניות החמושות, דרש לאסוף את נשקן והוציא אותן אל מחוץ לחוק. כל אלו נתנו אור ירוק לאויב הציוני לתקוף בעזה ולמלא את משאלות אבו מאזן". לדבריו, "ההחלטות של אבו מאזן עומדות בניגוד לאינטרס הפלסטיני. הן היו אלו שסיפקו כיסוי חוקי לאויב הציוני לבצע טבח בבני עמנו. למעשה מדובר בהסכם סודי בין חבורת אולמרט לבין פמליית אבו מאזן, שמיושם בשלב הראשון בפלישות הישראליות לעזה ולגדה".

לדבריו הצטרף גם סלאח אל-ברדוויל, דובר חמאס, שאמר ש"אכן מתקבלת על הדעת האפשרות שהתוקפנות הישראלית והרג הפלסטינים באו בעקבות בקשה מפורשת של אבו מאזן משותפו לדרך – אולמרט".

"החיסול בוצע ממכונית חונה"

בתוך כך הגיבו גם גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, למבצע צה"ל בעזה, אולם הם הפנו את הביקורת שלהם לישראל והבטיחו לנקום את מותו של בכיר הארגון ראאד פנונה. בהודעת הארגון נכתב, כי "ננקום את דמו של המהנדס הראשון של טילי אל-קודס (טילי קסאם שפותחו בג'יהאד – י"מ), שבזכותו הפך ארגוננו ליעיל ולבעל ניסיון".

אבו אחמד, דובר גדודי אל-קודס, אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני, כי "פנונה ניצל בעבר מארבעה ניסיונות חיסול ישראלים. הוא בא ממשפחה של לוחמים, אחיו עימאד הפך לשהיד לפני ארבע שנים במהלך ביצוע פיגוע (נהרג על ידי כוחות צה"ל אחרי שפתח באש על שיירת מכוניות בכביש קרני נצרים – י"מ)". דובר הגדודים הבטיח "לנקום בכל הכוח, ולהמשיך בדרכו של פנונה".

בגדודי אל-קודס הכחישו גם את הידיעות לפיהן, פנונה נהרג מטיל שנורה ממסוק. לדבריהם, מכונית תופת שחנתה בצד הדרך התפוצצה בעת שמכוניתו חלפה במקום. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי מבדיקה שביצעו כוחות הביטחון של חמאס התגלתה מכונית שחנתה בצד הדרך ובה הורכבו מצלמות זעירות וחיישנים. להערכתם, כשחלפה מכוניתו של פנונה ליד המכונית החונה התרחש הפיצוץ שהביא למותו.

מדובר צה"ל נמסר לוואלה! חדשות, כי "בצה"ל לא מכירים את הארוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully