וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

27.6.2007 / 23:53

יום המסחר נסגר בצורה חיובית לאחר שלושה ימי ירידות. אצל הישראליות בלטה מניית גיוון אימג'ינג שעלתה ב-7.7%

מדדי המניות בוול סטריט נסחרו היום במגמה חיובית לאחר שלושה ימי ירידות שבאו בתגובה לנפילה חדה מהצפוי במכירות המוצרים בני הקיימא בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-1.2% ל-2,605 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.7% ל-13,427 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.9% ל-1,506. בשוק הסולידי ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-1% ל-5.05%.

מדד S&P 500 השלים אתמול נפילה של 1.9% בשלושה ימים רצופים של ירידות, כשברקע ממשיכים להדהד המשבר המתמשך בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בסיכון גבוה) והכמעט קריסה של שתיים מקרנות הגידור של בר סטרנס, אשר התמחו בהשקעה באג"ח המגובות במשכנתאות מסוג זה.

היום החלה בארה"ב ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC), אשר אחראית לקביעת גובה הריבית לטווח הקצר בארה"ב. הישיבה תסתיים מחר. על פי הערכות בשוק, תחליט הוועדה להשאיר את גובה הריבית הפדרלית ללא שינוי ברמה של 5.25%. עם זאת, לדברי ההסבר של הוועדה שיצורפו להחלטה, עשויים להיות השפעה על מגמת המסחר בימים הבאים.

עוד קודם לכן, פורסמו נתונים חלשים מהצפוי על היקף המכירות של מוצרים בני קיימא בארה"ב בחודש שעבר. מכירות המוצרים בעלי אורך חיים של יותר משלוש שנים ירדו במאי ב-2.8% לאחר שעלו ב-0.8% באפריל. בוול סטריט ציפו בממוצע לירידה מתונה יותר של 1.5%.

עם זאת, תוצאות כספיות טובות מהצפוי של ענקית התוכנות הארגוניות, אורקל, בלמו את הלחצים על מגזר הטכנולוגיה. אורקל עקפה את תחזיות האנליסטים לאחר שדיווחה בסיום המסחר אתמול על גידול של 19% בהכנסות ברבעון שהסתיים בסוף מאי ל-4.8 מיליארד דולר. צמיחה חזקה של 17% נרשמה ממכירת רשיונות תוכנה חדשים - נתון מפתח לבחינת מצב עסקיה של אורקל. במקביל, זינק הרווח הנקי ב-23% ל-1.6 מיליארד דולר.

אורקל נוקטת בשנתיים האחרונות במדיניות אגרסיווית של התרחבות באמצעות רכישת חברות תוכנה בינוניות. לצמיחה החדה ברבעון האחרון תרמה רכישת יצרנית תוכנות המודיעין העסקי, הייפריון, תמורת כ-3.3 מיליארד דולר. לרבעון הקרוב צירפה החברה תחזית להכנסות של 4.35-4.27 מיליארד דולר, שהיו גבוהות מציפיות השוק. מניית אורקל, שזינקה ב-32% בשנה האחרונה, הוסיפה עוד 2.7% בתגובה לחדשות.

אצל הישראליות בלטה לחיוב מניית גיוון אימג’ינג, לאחר שגלולת הווידיאו פרי פיתוחה לאבחון מחלות במעי הדק, זכתה לכיסוי ביטוחי ביפאן. משמעות ההחלטה היא כי יפאן תעניק החזר כספי לכל אחד מאזרחיה שיידרש לבדיקה היקרה באמצעות הגלולה של גיוון. האישור גם הגדיל את בסיס המבוטחים של גיוון בכ-25% לסך של כחצי מיליארד מבוטחים.

מניית גיוון כבר זינקה ב-77% בשנה האחרונה לאחר שהחברה השיגה את אישור האיחוד האירופי לגלולת הווידיאו לאבחון מחלות במעי הגס, וגם זכתה באישור רשות המזון והתרופות בארה"ב לשיווק הדור השני של גלולות הווידיאו למעי הדק ולוושט. כעת, עם הכיסוי הביטוחי החדש ביפאן, והאישור הצפוי של גלולת הווידיאו למעי הגס גם בארה"ב, עשויה המניה לקפוץ מדרגה נוספת בחודשים הקרובים. היום עלתה המניה ב-7.7% ל-28.7 דולר.

חברת שמיר אופטיקה החליטה לחלק בחודש הבא לבעלי מניותיה דיווידנד בהיקף של 4 מיליון דולר (24.6 סנט למניה). היום הקובע לחלוקה נקבע ל-9 ביולי ואילו הדיווידנד עצמו ישולם ב-25 ביולי. למרות זאת, שמיר ירדה ב-0.8% ל-9.9 דולרים.

אמדוקס דיווחה, כי נבחרה לספק שירותי בילינג מאוחדים ושירותי ערך מוסף אחרים למפעילת הטלקום הקמבודית – אפליפון. מניית אמדוקס נסחרה בעלייה של כ-1% ל-39.7 דולר.

סרגון דיווחה על עסקה חדשה, שבמסגרתה תספק פתרונות תקשורת אלחוטיים לחברת הסלולר הפיליפינית, דיג'טל מובייל, תמורת כ-2 מיליון דולר. סרגון הוסיפה 1% ל-10.1 דולר.

צורן עלתה ב-4.4% ל-20.2 דולר לאחר שאנליסטים בחברת לונגבואו ריסרץ' העלו את המלצתם לצורן ל"קנייה" וצירפו לה מחיר יעד של 25 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully