וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעיף האונס נגד קצב יבוטל

27.6.2007 / 20:02

במסגרת עסקת הטיעון, יודה קצב בקיום יחסים עם לפחות אחת מהמתלוננות. א' מבית הנשיא לא תכלל בכתב האישום. עו"ד בראשי: "זהו יום שחור"

משרד המשפטים הוציא אמש הודעה רשמית, לפיה מתנהל בחודשים האחרונים משא ומתן חשאי בין עורכי דינו של הנשיא לשעבר משה קצב לבין פרקליטות המדינה, במטרה לגבש עסקת טיעון בעניינו.

כדי שעסקה כזו תתאפשר, הפרקליטות חייבת על פי חוק לשמוע את דעתן של המתלוננות בעניין, אולם דעתן לא חייבת להשפיע על הכרעתה. בערוץ 10 דווח, כי המתלוננות הגיעו לפרקליטות על מנת להציג את עמדתן בעניין עסקת הטיעון. נכון לעכשיו מסתמן, כי א' מבית הנשיא לא תכלל בכתב האישום.

קודם לכן נחשף כי במסגרת עסקת הטיעון, יבקשו עורכי דינו של קצב לבטל את סעיף האונס בכתב האישום - הסעיף שממנו הם חוששים ומוטרדים יותר מיתר האישומים. מאחר שהפרקליטות לא שינתה דעתה לאחר השימוע שערכה לנשיא לשעבר, פרקליטיו הבינו שעליהם לשנות את קו ההגנה.

כדי שתושג עסקת טיעון, ייאלץ קצב להודות שניהל יחסים אינטימיים עם לפחות אחת מהמתלוננות נגדו, ובכל מקרה, גם אם תגובש עסקה כזו, יישארו בכתב האישום סעיפים על עבירות מין חמורות.

"לא ניכנע עד שהצדק ייצא לאור"

כנרת בראשי, עו"ד של א', מסרה בתגובה כי "זהו יום שחור למרות שקצב מודה היום ששיקר לאורך כל הדרך. היועץ המשפטי לממשלה, שהיה אמור להגן על א' הקורבן, נכנע ללחצי פרקליטי הצמרת של קצב שהילכו עליו אימים, מבלי שהציגו ולו עובדה אחת חדשה. צר לי שהפרקליטות ויתרה על עשיית צדק אבל זו האמת של א' ואלו החיים שלה ואנו לא מתכוונים להיכנע עד שהצדק ייצא לאור".

בקואליציית ארגוני הנשים אמרו בתגובה כי "שוב הוכיח השלטון כיצד הוא שומר על עצמו וכיצד הבכירים מתגייסים למען עצמם. ברור כי אם היה מדובר באזרח מן השורה, לא היה טורח היועץ המשפטי וחבר מרעיו לעמול על פטירת החשוד מדיון בבית משפט. עסקת הטיעון המוצעת לקצב היא המשך למחדל שהחל עם אי הדחתו מכס הנשיאות וההמתנה לסיום הקדנציה שלו עד הגשת כתב אישום נגדו.

"על קצב לעמוד לדין על שורת החשדות הארוכה נגדו", אומרת דורית אברמוביץ, רכזת קואליציית ארגוני הנשים. "מי שכיהן כנשיא המדינה חייב לעמוד על דוכן החשודים ולטעון את טענותיו אל מול הנשים הנפגעות ואל מול הציבור כולו. הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה נוקטים במדיניות של איפה ואיפה, תוך אפליה מוחשית בין בכיר בשלטון לבין שאר הציבור".

פרסום ראשון: 20:01
עדכון אחרון: 23:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully