וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע את קניון רמת אביב: לא מונעים עישון

כרמל בן צור

27.6.2007 / 16:56

התובע הגיש תביעה ייצוגית בסך 15 מיליון שקל נגד חברת אפריקה-ישראל. טוען כי נגרם לו נזק בריאותי ונפשי מחשיפה לעשן הסיגריות

תביעה ייצוגית יוצאת דופן הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. יעקב חורי הגיש לבית המשפט תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך 15 מיליון שקל נגד חברת אפריקה ישראל נכסים, חברת בת של אפריקה ישראל השקעות והבעלים של קניון רמת אביב. זאת, בטענה שהוא נחשף פעם אחר פעם ללקוחות הקניון המעשנים בחופשיות. לטענתו, הנתבעת נהגה ברשלנות וכתוצאה נכך נגרם לו נזק.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יוחי גבע - נטען כי חורי אינו נוהג לעשן ומעדיף כי לא יעשנו בסביבתו. לדבריו, הוא סובל מריח עשן הסיגריות והיחשפות לעשן גורמת לו להרגשה כללית לא נעימה. כמו כן, כמי שמודע לטענתו לסיכון הבריאותי הטמון בעישון פסיבי, הוא מעוניין להימנע מכך שיעשנו בסביבתו.

לטענתו, בביקוריו בקניון ברמת אביב הוא נחשף פעם אחר פעם ללקוחות הקניון המעשנים בחופשיות בכל שטח הקניון. הוא הוסיף כי במקרים רבים הוא חזה בעובדים של הקניון עומדים ומעשנים ללא כל הפרעה.

"הקנין מעודד עישון"

בשטח הקניון, נטען בתביעה, ממוקמות מאפרות רבות "שכאילו אומרות למעשן הפוטנציאלי 'בוא תעשן'. בנוסף, אין בשטח הקניון שלטים בכמות מספקת על מנת ליידע את קהל הלקוחות בדבר איסור העישון. השלטים הנמצאים בקניון ממוקמים במיקום בו ממש בלתי אפשרי לראותם".

לכן נטען כי לחורי ולחברי הקבוצה נגרמה פגיעה המתבטאת בחשיפתו הלא רצונית לעשן סיגריות תוך העמדתו בסיכון בריאותי מוכח. לכך נלווים רגשות שליליים נוספים כגון עוגמת נפש, חוסר נוחות ועוד, רגשות שאף הם בני פיצוי.

את הפיצוי הנדרש מעמיד חורי על 15 מיליון שקל. זאת, כאשר הוא מעריך כי קבוצת הלקוחות שנפגעה מעשן הסיגריות מונה 30 אלף איש והוא מבקש סך של 500 שקל עבור כל תובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully