וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי תקיפה מינית לא מקבלים פיצויים

שרון נובק

27.6.2007 / 10:16

לדברי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, חצי מיליון ש"ח אינם מועברים לילדים בגלל אי סדרים וטעויות רישום באוצר. "הפיצוי משמש לשיקום"

כספי פיצויים לילדים נפגעי תקיפה מינית, שנגבו מעברייני מין לפי החלטות בית המשפט, נשארים בידי המדינה. כך טען אתמול מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן. לטענתו, כספי הפיצויים, בגובה חצי מיליון שקלים, אינם מועברים לילדים בגלל אי סדרים וטעויות רישום.

בפגישה עם מנהל בתי המשפט השופט משה גל, טען ד"ר קדמן, כי מזכירות בתי המשפט מציינת על מכתבי הפיצויים רק את ראשי תיבות של שם הילד מתוך הקפדה על חסיון הילד, וכך הם לא מגיעים לילדים. בנוסף, הוראות התשלום אינן מגיעות לידי העבריינים, מאחר והן נשלחות לביתם, כשהם כבר כלואים.

"לפיצוי זה חשיבות גדולה מעין כמוה, שכן הוא משמש לעתים קרובות לסייע לנפגע לממן טיפול נפשי או רפואי ארוך טווח הנדרש לו בעקבות הפגיעה בו. טיפול שלמרבה הצער, המדינה על מוסדותיה, איננה מספקת ואינה מממנת", כתב ד"ר קדמן במכתב למשרד המשפטים.

המועצה לשלום הילד הודיעה שתגבש הצעת חוק, לפיה המדינה תשלם את הפיצויים ישירות ומידית לילדים, ותדאג רק אחר כך לגבות את החוב מהעבריינים. מנהל בתי המשפט ציין כי זהו אכן הפתרון האופטימלי לבעיה, אך הוא מחייב חקיקה ואם תוגש הצעת חוק ברוח זו, הנהלת בתי המשפט תתמוך בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully