וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בעזה

יוני מנדל

27.6.2007 / 13:26

הפלסטינים מדווחים כי טנקים אחרונים של צה"ל נסוגים כעת מהרצועה, אחרי ש-13 פלסטינים נהרגו במשך היום. לשכת אבו מאזן: "ממשלת ישראל יזמה הסלמת דם"

בפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה נהרגו לפחות 13 פלסטינים, ביניהם ילד אחד בן 9, במספר תקריות בדרום ובמרכז הרצועה. כך מסרו גורמים רפואיים ברצועה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי הפעולה שהחלה בשעות הבוקר מסתיימת בשעות אלו "כשאחרוני הטנקים הישראלים עוזבים את רובע שוג'אעיה במזרח העיר עזה".

בהודעה שפורסמה מלשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן נאמר, כי "הפשע שביצע הכיבוש הישראלי ברצועת עזה צריך להיות מגונה בחריפות. הסלמת הדמים הזו שיזמה ממשלת ישראל היא חריגה מובהקת של ה'תהדיאה' (הסכם הרגיעה – י"מ) והיא תוביל לשרשרת של תגובות ונקמות ולהמשך האלימות".

בהודעת הלשכה צויין עוד ש"התוקפנות הזו מגיעה יום אחד בלבד אחרי פסגת שארם א-שייח' ומטילה ספק בקשר לכוונותיה האמיתיות של ישראל להגיע להסכם שלום ולסיים את הכיבוש תוך משא ומתן". דובר הלשכה ציין ש"אנו מבקשים מהקוורטט וממועצת הביטחון של האו"ם להתערב על מנת להפסיק את הפשעים הללו ולספק הגנה לבני העם הפלסטיני".

בכיר בג'יהאד חוסל

בחילופי אש שהתנהלו ליד ח'אן יונס בדרום הרצועה נהרג חמוש אחד, פעיל הג'יהאד האיסלמי, ונפצעו ארבעה נוספים, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". מדובר צה"ל נמסר, כי בפעילות צה"ל הלילה בדרום רצועת עזה נפתחה אש מקלעים ונ"ט לעבר כוח צה"ל. צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי, ממנה נפגעו שני חמושים פלסטינים.

ליד העיר עזה נהרגו שני חמושים נוספים, ככל הנראה מפגיעת רסיסים. ההרוגים הם מחמוד חילס בן 27 ואחמד חילס בן 18. על פי הדיווח, השניים משתייכים לגדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של פתח. ארגון חמאס הודיע על מותם של שלושה פעילים שלו, חוסאם אבו-טעימה, ענאן אל-ערעיר ויוסוף ג'חא, בעימותים עם כוחות צה"ל.

הפלסטינים מדווחים, כי ההרוג שביעי בתקיפות צה"ל הבוקר הוא חמוש מגדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. לפי הדיווח, טיל שנורה ממסוק ישראלי לעבר מכונית בה נסע חמוש, באזור שוג'אעיה, פגע פגיעה ישירה והרגו במקום. ההרוג הוא ראאד פנונה, בן 38, ממייסדי "גדודי אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. מדובר צה"ל נמסר כי טענות על תקיפה כזו אינה מוכרת.

הפלסטינים מדווחים גם על הרוג שמיני ברצועה, באזור רפיח. לפי הדיווח, הוא נפגע מפיצוץ מטען. עם זאת, אין אישור לפיצוץ ולנסיבותיו. בתקרית נוספת, ברובע שוג'אעיה במזרח העיר עזה, מדווחים הפלסטינים על ארבעה הרוגים נוספים. לפי הדיווחים, פגז טנק שפגע בבית משפחת ג'ונדיה הביא למותם של סאמי מנאסרה בן 29 המשתייך לג'יהאד האיסלמי, חאזם ג'ונדיה בן 25, יוסוף מנאסרה בן 24 ודיב ג'ונדיה בן 9.

3 פעילי ג'יהאד נפצעו בג'נין

בנוסף לפעילות בעזה, פעל הלילה כוח מיוחד של מג"ב סמוך לג'נין, ופגע בשלושה פעילים של הג'יהאד האיסלמי שהתבצרו במבנה. הכוח כיתר את המבנה, וזיהה ארבעה פלסטינים בתוכו. על פי דיווח גורמי הביטחון, הכוח זיהה שהפלסטינים ניסו לברוח מהמבנה, ולכן פתח באש לעברם ופגע בשלושה מהם.

אחד הפצועים נעצר והועבר לבית החולים העמק בעפולה. בנוסף, הכוח עצר מבוקש. בסריקות שנערכו במקום לאחר התקרית נמצא אקדח. עוד דווח, כי מטען הושלך לעבר הכח במהלך הלילה ונפתחה לעברו אש. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully