וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

26.6.2007 / 23:19

לאחר יומיים של ירידות, איבד מדד הנאסד"ק 0.1% ואילו מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%. טבע בשיא לאחר טיפוס של 33% מתחילת 2007

לאחר יומיים רצופים של ירידות שערים, דומה היה כי שוק המניות האמריקאי מצליח להתגבר היום על החששות מההשלכות הקשורות בחולשת מגזר הנדל"ן למגורים ובשוק משכנתאות הסאבפריים. אולם לאחר עליות שערים במרבית היום, עברו בשעתיים האחרונות מדדי המניות לירידות. בסיום, ירד מדד נאסד"ק ב-0.1% ל-2,574 נקודות, ואילו מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-13,337 נקודות. מדד S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,492 נקודות והשלים נפילה תלת-יומית של 1.9%. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.023% ל-5.101%.

שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב המשיך לשדר חולשה גם בחודש שעבר. אתמול פורסם כי במאי נותרו מכירות הבתים הקיימים ברמתן הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים. היום דווח כי מכירות הבתים החדשים שבו ונחלשו במאי ב-1.6% לקצב של 915 אלף יחידות דיור בשנה לאחר שיפור מסוים שנרשם באפריל. בוול סטריט ציפו בממוצע לירידה מתונה יותר לקצב מכירות שנתי של 920 אלף יחידות.

בנוסף, ירד בחודש האחרון גם בטחון הצרכנים האמריקאים במצבם הכלכלי בשיעור חד מהצפוי. מדד בטחון הצרכנים של חברת קונפרנס בורד ירד ביוני לרמה של 103.9 נקודות מרמה של 108.5 נקודות. יותר אזרחים אמריקאים העידו החודש על קשיים במציאת עבודה וציינו במקביל את מחירי הבנזין הגבוהים כסיבה נוספת לירידה בבטחונם הכלכלי. מחירי הבנזין נותרו ביוני ברמה גבוה יחסית של קרוב ל-3 דולרים לגלון לאחר שזינקו חודש קודם לכן לשיא.

ירידות השערים לא פוסחות על רבות מהמניות הישראליות הבכירות. טבע, עם זאת, המשיכה להתחזק ועלתה ב-0.9% למחיר שיא של 13 חודשים - 41 דולר. בכך השלימה טבע טיפוס של 33% מתחילת 2007.

טבע קיבלה היום אישור סופי מה-FDA לשווק בארה"ב גרסאות גנריות לטבליות Zofran של GSK, אשר מיועדות למניעת בחילות והקאות אצל חולי סרטן העוברים טיפולי כימותרפיה, הקרנות או ניתוחים. מכירות הטבליות המקוריות וגרסאות גנריות אחרות שכבר קיימות בארה"ב, הסתכמו בשנה האחרונה ב-1.1 מיליארד דולר.

כמה חברות ישראליות הנסחרות מעבר לים דיווחו היום על עסקות חדשות - גילת לוויינים, מג'יק, בלופניקס ואופטיבייס.

גילת לווינים תפרוס ברוסיה רשת תקשורת לוויינית בהיקף מוערך של כ-1.9 מיליון דולר. הרשת, שתיפרס עבור סיביר טלקום, תכלול תחנת בסיס (Hub) וכ-1,300 תחנות לוויין זעירות (VSAT's).

מניית גילת איבדה מתחילת החודש כ-7%, אך בשנה האחרונה הוסיפה 20%. על הפרק עדיין עומדת הצעת הרכש של מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, לרכישת מניות גילת במחיר של 10.5-10 דולר למניה.

שמיר הגיש לפני כחודש וחצי את הצעת הרכש, אותה הוא רוצה לבצע יחד עם גוף אמריקאי. המטרה היא מחיקת גילת מהמסחר והפיכתה לחברה פרטית. כיום, מחזיקה מבטח שמיר כ-5.7% מהחברה. היום עלתה מניית גילת ב-1.3% ל-9.3 דולרים.

אופטיבייס דיווחה על התקנת מערכות ל-IPTV (העברת וידיאו על רשתות נתונים), אך לא חשפה את היקף החוזה. אופטיבייס הוסיפה 0.5% ל-4.4 דולרים.

בלופניקס, שמנייתה זינקה בכ-110% בשנה האחרונה, סיימה להסב את מערכת הבילינג של החברה לאוטומציה במינהל השלטון המקומי בפרויקט בהיקף של 2.2 מיליון דולר. במקביל, החל בית ההשקעות אנטרברג לסקר את בלופניקס בהמלצת "קנייה" ועם מחיר יעד של 23 דולר למניה.

אנטרברג תיווך בשבוע שעבר במכירת מלוא אחזקות (46%) פורומולה בבלופניקס למשקיעים מוסדיים בינלאומיים תמורת יותר מ-64 מיליון דולר. העסקה בוצעה לפי מחיר של 8 דולרים למניה. בתגובה לחדשות, טיפסה בלופניקס ב-4.9% ל-11.6 דולר.

חברת התוכנה מג’יק, המתמחה בפתרונות אינטגרציה, דיווחה על עסקה בהיקף של 1.3 מיליון דולר לשנה וחצי עם חברת התעופה ההולנדית KLM. מניית מג'יק, שאיבדה כ-12% מתחילת החודש, עלתה היום ב-1.3% ל-2.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully