וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצעד החיים" במלאות שנה למלחמה

שרון נובק

26.6.2007 / 13:16

פורום ההורים השכולים של מלחמת לבנון יערוך מסע באתרי נפילת החיילים והאזרחים, תחת השם "מצעד החיים". "לשם יש משמעות עמוקה"

תחת השם "מצעד החיים" יערוך פורום המשפחות השכולות של מלחמת לבנון השניה מסע לזכר הנופלים. ביום שני הבא, יום השנה למלחמה על פי לוח השנה העברי, יצאו ההורים השכולים למסע לאורך נקודות ציון של אתרי נפילת החיילים והאזרחים, שנהרגו במלחמה, ומקום חטיפת המילואימניקים, שהציתה את האש בגבול הצפון.

בהודעת פורום ההורים השכולים, נוקטים המארגנים ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה בהנצחת הנופלים, ומדגישים כי המצעד ייערך לזכרם של החיילים והאזרחים הנופלים כאחד. "בניגוד לממשלת ישראל, אנו סבורים כי ראוי והכרחי לציין גם את ההרוגים האזרחיים של המלחמה, ולכן נקיים טקס לזכרם של אותם "חיילים ללא מדים" שנהרגו במלחמת לבנון השניה. הם ראויים לכך".

משה מוסקל, ממארגני המסע ואביו של רפנאל, שנפל בקרב במרון א-ראס, הסביר לוואלה! חדשות את הבחירה בשם "מצעד החיים". בתרבות הישראלית, טעון השם במשמעות עמוקה ומקושר אינטואיטיבית למצעד אסירי מחנות ההשמדה באירופה בתקופת השואה. "אני חי בין שניים שצעדו קילומטרים רבים", אומר מוסקל. "בין בני שגמע קילומטרים במדי צה"ל במסלול של יחידת אגוז ובעליה למרון א-ראס, ממנה לא חזר, לבין אמי, שצעדה בגיל 20 על אדמת פולין הארורה בזמן השואה".

לדבריו, הבחירה בשם מדגישה שלמרות הכל, יערך מסע של חיים, ויוכיח "גם לאויבנו וגם לאזרחי ישראל שנמשיך לחיות בארץ הזו למען הבנים החיים". מוסקל הוסיף כי באתר הנצחת חללי השריון בלטרון, תחבור אל שיירת ההורים השכולים שיירה שתגיע משדרות. "בנינו נפלו על הגנת הצפון ועתה נלחמים על הגנת הדרום", אומר מוסקל. "ערבות הדדית היא החשובה ביותר למדינה שלנו, ולכן נצעד יחד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully