וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי בלייר לשליח במזה"ת מתעכב

26.6.2007 / 17:00

"הארץ" מדווח כי רוסיה לא הסירה את התנגדותה למינוי, על רקע המתיחות ששוררת בין טוני בלייר לנשיא רוסיה פוטין

נציגי הקוורטט, ארצות הברית, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה, שהתכנסו הבוקר בירושלים, היו אמורים למנות את ראש ממשלת בריטניה היוצא טוני בלייר לשליח במזרח התיכון. על פי הדיווחים מתעכב כעת המינוי, בשל הסתייגות רוסיה. המשלחת הרוסית הביע מלכתחילה התנגדות למינוי, אבל בעיתונות הבריטית נטען כי למרות ההתנגדות, רוסיה לא תטיל וטו על המינוי. בין ראש ממשלת בריטניה היוצא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוררת מתיחות על רקע פרשות ליטביננקו וברזובסקי. התיעצויות נוספות ייערכו בין חברות הקוורטט היום או מחר בניסיון להגיע להסכמה.

תפקידו של בלייר יהיה להכין את הקרקע להקמת מדינה פלסטינית, לסייע לאבו מאזן לערוך רפורמות כלכליות ופוליטיות ברשות ולבנות את מוסדות המדינה העתידית.

באיחוד האירופי וברוסיה הסבירו קודם לכן את ההתנגדות למינויו של בלייר בכך שהוא אינו דמות פופולרית במדינות ערב. זאת עקב מעורבותו במלחמה בעירק ובאפגניסטן וקרבתו הגדולה לנשיא ארה"ב, הנחשב מוטה לצד ישראל. מטעם החמאס הגיב למינוי סמי אבו זוהרי: "הניסיון שלנו עם בלייר לא היה טוב. מעורבותו יכולה אפילו להחמיר את המצב".

בישראל תומכים במינויו של בלייר לתפקיד ומקווים שהוא יהיה יעיל יותר מקודמו, ג'יימס וולפנזון שהתפטר בגלל חוסר היכולת ליישם הסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully