וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לאולמרט: שחרר את ברגותי

יוני מנדל

26.6.2007 / 11:10

מקורות ערביים: במהלך פגישתם בשארם אמר אבו מאזן כי לשחרור יהיו השלכות חיוביות על המו"מ. ברגותי מרצה 5 מאסרי עולם ו-40 שנה

"יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הדגיש בפני ראש הממשלה אהוד אולמרט את חשיבות שחרורו של [[מרואן ברגותי]], מפקד תנזים-פתח הכלוא בישראל", כך מסרו מקורות בכירים לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני. אבו מאזן אמר את הדברים במהלך שיחה עם אולמרט אמש בשארם א-שייח' .

לדברי המקורות, אבו מאזן הדגיש בפניו, "כי שחרור ברגותי יסייע בהשבת הפופולריות של פתח לרחוב הפלסטיני", דבר בו רוצים הן ישראל, הן ארצות הברית והן תנועת פתח. אבו מאזן הבהיר, כי יש חשיבות אדירה בשחרור אסירים בחברה הפלסטינית, ולשחרור ברגותי יהיו השלכות חיוביות על תהליך ההידברות בין ישראל לפלסטינים.

במהלך הפגישה בין השניים ציין אבו מאזן גם בקשות נוספות שלו מהצד הישראלי, לרבות הסרת מחסומים וצמצום הנוכחות הצבאית הישראלית בגדה המערבית.

5 רציחות על רקע לאומני ונסיון רצח

מרואן ברגותי הורשע בשנת 2004 על ביצוע חמש רציחות על רקע לאומני. הוא מרצה גזר דין של חמישה מאסרי עולם ועוד 40 שנה על ניסיון לרצח. עם זאת, ברגותי שהיה מפקד ארגון תנזים-פתח בגדה המערבית ושזוכה להערכה רבה הן מצד חמאס והן מצד פתח, המשיך לעסוק בפעילות פוליטית מהכלא. שמו מוזכר פעמים רבות כאחד המנהיגים הפלסטינים הפופולריים, שבמקרה שישוחרר מהכלא – יתפוס עמדות מפתח בהנהגה הפלסטינית.

אישים במערכת הפוליטית בישראל, דוגמת השר גדעון עזרא, העריכו בעבר ששחרורו של ברגותי יסייע לישראל, שכן היא תמצא בו פרטנר חזק ומשפיע לקידום התהליך המדיני הישראלי-פלסטיני. אחת הסיבות להאמין בכך היא שברגותי עומד מאחורי "מסמך האסירים" הפלסטיני הקורא להסכמה ושיתוף פעולה בין חמאס לפתח, ובחתירה להסכם שלום של שתי מדינות לשני עמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully