וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: אין לנו כל קשר לאל-קאעדה

יוני מנדל

26.6.2007 / 11:58

הן הניה והן דובר חמאס הכחישו כל קשר לארגונו של בן לאדן, יום אחרי שמס' 2 באל-קאעדה פרסם הודעת תמיכה נדירה בחמאס

תנועת ח[[מאס]] הודיעה שהיא מסתייגת מדבריו של איימן א-זוואהירי, סגנו של [[אוסמה בן לאדן]] בארגון אל-קאעדה, בנוגע לתמיכת ארגונו בחמאס ובהצלחת השתלטותה על רצועת עזה. בראיון לעיתון אל-חיאת הלונדוני אמר דובר חמאס סאמי אבו-זהרי, כי "לתנועה שלנו יש קווי יסוד משלה. אנחנו מקבלים את ההחלטות שלנו בינינו, דרך מוסדותינו הרשמיים, ובטח שלא דרך הערות ששולחים אלינו ראשי ארגונים כאלו ואחרים הרחק מכאן".

אבו-זהרי אמנם הביע בראיון את רצון חמאס "ליצור קשר עם תנועות פוליטית ערביות ומוסלמיות מכל הצבעים", אך הדגיש כי אין בכך בכדי להסיק שהמדיניות של התנועה מושפעת מהנהגה כזו או אחרת.

דברים באותו האופי הביע ראש הממשלה הפלסטיני המודח איסמעיל הניה בראיון לרשת הטלוויזיה אל-ערבייה. לדברי הניה, "אין לחמאס כל קשר לארגון אל-קאעדה. אנו מקדישים את מאמצינו לפתרון בעיות לאומיות טהורות, ואין לנו כל ברית אזורית עם גורם כזה או אחר".

אתמול ציין א-זוואהירי בקלטת-שמע שפרסמה אל קאעדה, כי "יש התקפה על חמאס ועל האיסלם, ובין התוקפים גם מצרים וערב הסעודית". לדבריו, "עלינו לחזק את חמאס ולברך אותם. כל תנועות המוג'הידין הלוחמים בשם אללה צריכות להתאחד עם חמאס. לספק להם נשק ולסייע להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully