וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על ישראל ביתנו לפרוש מהממשלה

26.6.2007 / 9:01

תגובות נזעמות בימין עקב הודעתו של אולמרט על הכוונה לשחרר אסירי פתח. ח"כ סלומינסקי: רה"מ הופך את אבו מאזן לצדיק יותר מהאפיפיור

הודעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בפסגת [[שארם א-שייח]] אמש, לפיה ישראל תשחרר 250 אסירי פתח, גרמה לתגובות נזעמות בקרב מפלגות הימין. היום דווח, כי בימין מופעל לחץ מסיבי על מפלגת "ישראל ביתנו", במטרה לשכנעה לפרוש מה[[קואליציה]] בעקבות כך.

חבר המפלגה ח"כ ישראל חסון, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי "צריך להמשיך ולעקוב אחר מדיניותו של ראש הממשלה לפני שנכריע האם בכוונתנו לעזוב". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, אמר כי "ההכרזה תחליש את ישראל ועלולה להביא לחידוש פיגועי הטרור".

ח"כ ניסן סלומינסקי (מפד"ל) מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה. לדבריו, "אולמרט הפך את אבו מאזן לצדיק יותר מהאפיפיור, שעה שפתח אחראי לשליחת מחבלים מתאבדים לישראל".

בשמאל מרוצים

לעומת הקריאות מימין, יו"ר מרצ-יחד ח"כ יוסי ביילין, הגדיר את נאומו של אולמרט "אמיץ וחשוב". גם סגן שר הביטחון ח"כ אפרים סנה (עבודה) אמר לקול ישראל כי החלטתו של אולמרט לשחרר אסירים היא נבונה, והעריך שתשפיע בעקיפין על זירוז שחרורו של גלעד שליט. לדבריו, יש להחזיר את שליט הביתה במחיר שיהיה נסבל עבור החברה הישראלית.

בנאומו בפסגת שארם א-שייח' אמר אולמרט כי הוא מודע לכך שהחלטתו תגרור תגובות מכל הסוגים. "אני עושה צעד למען עתיד טוב יותר. אשחרר 250 אסירי פתח, ואני יודע שמחוותיי מרחיקות הלכת יכעיסו רבים", אמר אמש.

פתח: צריך לשחרר עוד אסירים

בסביבת אולמרט תופסים את הכרזתו אמש כחיזוק משמעותי לאבו מאזן. עם זאת, כמה מבכירי פתח טוענים שאולמרט התחמק בדבריו מהסוגיות הבעייתיות במשא ומתן, כגון זכות השיבה והסדר הקבע. לדבריהם, נדרש שחרור נרחב יותר של אסירים כדי להניע את תהליך השלום.

סמי אבו-זורי, דובר חמאס, אמר אמש כי "שחרור של 250 פעילי פתח זה לא שיתוף פעולה בין חמאס לפתח - אלא שיתוף פעולה בין ההנהגה הפלסטינית לכיבוש הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully