וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלצר, יש לי סוס בסושי

26.6.2007 / 5:36

הפאניקה ביפן בעקבות סכנת ההכחדה של הטונה האדומה גורמת לשפים במדינה לנסות תחליפים מקוריים, אך מעט מוזרים

סושי עם בשר צבי, בשר סוס נא על אורז - אלה רק חלק מהאלטרנטיבות שהשפים ביפן שוקלים להשתמש בהם בעקבות המחסור החמור בטונה האדומה, שהולכת ונעלמת לאט לאט מהתפריטים ברחבי יפן.

הטונה היא אחד המאכלים הפופולריים במדינה, לכן כאשר גופי דיג גלובליים החליטו לאחרונה להוריד את מכסות הדיג המותרות לטונה עקב דיג-יתר שאינו מאפשר לאוכלוסיית הדגים להתאושש, יפן נכנסה לפאניקה לאומית. מהדורות החדשות במדינה דיווחו בדאגה על העליה החדה במחירי הטונה והיעלמותה מהתפרטים במסעדות.

"כאילו שייגמרו הסטייקים בארה"ב"

"זה כאילו שייגמרו הסטייקים בארה"ב", אמר טאדאשי ימאגאטה סגן יו"ר איגוד השפים של הסושי ביפן. "סושי ללא טונה הוא פשוט לא סושי". הפופולריות הגוברת של הסושי מחוץ ליפן, בעיקר בארה"ב, אך גם במדינות כמו רוסיה, דרום קוריאה וסין ללא ספק תרמה להיעלמותה של הטונה, בעיה שלא צפויה להיפתר בקרוב. מומחים לדיג טוענים כי המחסור ועליית המחירים רק יחמירו. אוכלוסיית הטונה פשוט לא עומדת בקצב הביקוש ההולך וגובר ברחבי העולם.

ה"ניו יורק טיימס" מדווח, כי התגובה לא איחרה להגיע, ובשנה החולפת עשרות מדינות הסכימו להפחית את מכסת הדיג השנתית של הטונה במזרח האוקיינוס האטלנטי ובים התיכון ב-20% במאמץ לאפשר לאוכלוסיית הדגים להתאושש. אך ההחלטה רק הגבירה את הפאניקה ביפן ולעלייה אוטומטית במחירים.

מחפשים השראה בניו יורק

כיום יפן צורכת בערך 60 אלף טון של טונה אדומה בשנה, שהם למעלה משלושת רבעי מהכמות העולמית. מאז תחילת השנה שעברה המחיר הממוצע של טונה קפואה מיובאת עלה ביותר משליש. הדייגים היפנים מתלוננים שמציאת טונה איכותית הפך למשימה כמעט בלתי אפשרית.

מומחים גורסים, כי הדאגה מהיעלמות הטונה משקפת חרדות עמוקות יותר במדינה, הנובעות בעיקר מההידרדרות הכלכלית של יפן בשנים האחרונות במיוחד לאור צמיחתה של שכנתה סין, הנהנית משגשוג כלכלי.

בעלי המסעדות מתקשים כאמור למצוא טונה טובה במחירים סבירים והם פונים לתחליפים: "ניסינו בשר סוס. זה היה דווקא טעים, בשר רך וללא ריח". אמר אחד מהם. רבים מהם מנסים לייבא רעיונות מארה"ב, רחמנא ליצלן, כמו למשל סושי עם בשר ברווז צלוי ומיונז. לשם כך הם פוקדים מסעדות סושי בניו יורק ובוושינגטון כדי לקבל השראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully