וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

25.6.2007 / 23:47

לאחר יום מסחר הפכפך, מדד הנאסד"ק איבד 0.5% ומדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%. מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי ירדו ב-0.3%

מסחר הפכפך בוול סטריט נחתם בירידות שערים. דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-13,352 נקודות, מדד נאסד"ק איבד 0.5% ל- 2,577 נקודות ו-S&P500 נחלש אף הוא ב-0.3% ל-1,498 נקודות. היום פורסם כי מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי ירדו ב-0.3% לרמתם הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים - 5.99 מיליון יחידות דיור בשנה, אולם בהתאם לציפיות בשוק, לאחר שנפלו ב-2.6% באפריל. בהמשך השבוע יתפרסמו נתונים נוספים, ובהם נתוני הצמיחה הסופיים לרבעון הראשון ההחלטה על גובה הריבית בארה"ב ואמון הצרכנים.

ביום שישי נפלו המדדים בשיעורים שבין 1.1% ל-1.4%, בתגובה למשבר בשתי קרנות גידור של בר סטרנס, והחשש שנוצר בשל כך מפני הפסדים נוספים בשוק איגרות החוב המגובות במשכנתאות. בר סטרנס, החברה החמישית בגודלה בארה"ב בתחום המסחר בניירות ערך, החליטה לממן בעצמה חובות בסך 3.2 מיליארד דולר של שתי קרנות הגידור שלה, כדי למנוע את קריסתן ולבלום את השתלטות הנושים על נכסים נוספים.

בשוק הסולידי, יורדת התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ב-1.2% לרמה של 5.78%, לאחר שביום שישי כבר טיפסה עד לרמה של 5.138%. ירידת התשואות בשוק הסולידי עשויה לתמוך באטרקטיוויות של מדיניות המיזוגים והרכישות שתורמת בצורה משמעותית לעליות בוול סטריט בשנה האחרונה.

בקרב המניות הישראליות, ריטליקס טיפסה ב-2.7% למחיר של 19.8 דולר, בעקבות עסקה חדשה, עליה חתמה החברה בסין. ריטליקס דיווחה היום, כי תספק לרשת הסופרמרקטים הסינית Wumart Stores פתרונות תוכנה עבור 700 חנויות הרשת. האנליסט ערן יעקובי מלידר שוקי הון העריך את היקף החוזה ב-4-3 מיליון דולר במשך עד חמש שנים.

מניית חברת אלביט מערכות ראייה (EVS) נסחרה ללא שינוי לאחר שהשלימה אתמול גיוס של 2 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים בישראל בהנפקת מניות פרטית. ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 32 סנט למניה - זהה למחיר בשוק. במקביל, התחייבה בעלת השליטה, מבטח שמיר, להמיר הלוואות בעלים בהיקף של 3 מיליון דולר למניות. במסגרת המהלך, מבקשת מבטח שמיר לשנות את מחיר ההמרה, כך שיהפוך זהה למחיר המניה בהנפקה, ולכן כפופה בקשה זו לאישור אסיפת בעלי המניות של EVS. לאחר השלמת העסקה, מבטח שמיר תחזיק בכ-26% מהון המניות ותהיה בעלת המניות הגדולה ב-EVS.

נס טכנולוגיות נחלשה ב-0.1% לאחר שדיווחה, כי בכוונתה לממן את הרחבת היחידה העסקית שלה להפצת מוצרי תוכנה, NessPRO, וכן רכישות מתוכננות אחרות, באמצעות אשראי בנקאי של 50 מיליון דולר. כספי האשראי יומרו אוטומטית להלוואות לטווח ארוך של עד שבע שנים, הנושאות ריבית שנתית של כ-7%.

מניית גיוון אימג’ינג, המפתחת ומשווקת גלולות וידיאו לאבחון מחלות בדרכי העיכול, עלתה ב-2.3% והשלימה זינוק של כ-40% מתחילת השנה, בתגובה להמלצה חמה של ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה CNBC.

קריימר הסביר לקהל צופיו האדוקים כי גלולת הווידיאו של גיוון נראית ידידותית בהרבה עבור חולים הסובלים ממחלות בדרכי העיכול מאשר שיטות הבדיקה הוותיקות יותר. קריימר הוסיף כי הוא מהמר על הצלחת הגלולה, אשר אמורה, להערכתו, להתחיל לייצר לגיוון רווחים גדולים בתוך כשנתיים. רכישת המניה כיום, הוא הוסיף, היא לכן סיכון מחושב.

מניית סינרון, יצרנית המכשור הרפואי לטיפולים אסתטיים נחלשה ב-0.4% למחיר של 25.2 דולר, לאחר שקריימר העלה גם אותה ביום שישי ב-1.3% במסגרת המסחר המאוחר, וזאת לאחר שאת שעות המסחר הרגילות חתמה המניה בעלייה של 1.2%.

יבואנית המזון ויליפוד אינטרנשיונל עלתה ב-1.3% לאחר שנודע בסוף השבוע כי היא הרכישה החדשה של ארקדי גאידמק, והנציגה של שוק המזון בפרוטפוליו שבונה גאידמק. איש העסקים ארקדי גאידמק השלים בסוף השבוע את רכישת השליטה בחברה האם בתל אביב תמורת 40.5 מיליון דולר, המשקפים לחברה פרמיה של 65% מעל שווייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully