וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי על דרפור: "השתיקה הורגת"

שי אילן

25.6.2007 / 16:47

צרפת מארחת היום ועידה בינלאומית שמטרתה למצוא פתרון למצב הבלתי נסבל בסודן. רוסיה וסין לא מוכנות להטיל סנקציות חד צדדיות

רוסיה הביעה היום התנגדות להגברת הלחץ על ממשלת סודן, כדי לפתור את המשבר ב[[דרפור]]. "אנו מתנגדים לפעולות חד צדדיות ולא פרודוקטיביות, כולל סנקציות", אמר אלכסנדר יקובנקו, סגן שר החוץ הרוסי. יקובנקו אמר את הדברים במקביל לפתיחת ועידה בינלאומית בצרפת בעניין דרפור, שהיא יוזמה של שר החוץ הצרפתי החדש, ברנאר קושנר. שר החוץ הצרפתי, ממייסדי הארגון "רופאים ללא גבולות", הוא חסיד של התערבות זרה באזורי עימות. בוועידה משתתפת גם קונדוליזה רייס, שרת החוץ של ארה"ב.

רוסיה אומרת שסנקציות עלולות לגרום לאופוזיציה בסודן להציג דרישות לא ריאליות ובכך להקשות על פיתרון המשבר. טענה זו תמוהה, משום שעל אף העובדה שיש בדרפור אופוזיציה פוליטית לממשלה בחרטום, אחרי ארבע שנים של טבח מידי המיליציות שחומשו בידי הממשלה, 200 אלף הרוגים בהערכה צנועה ושני מיליון פליטים, אופוזיציה זו חלשה ביותר ולא נמצאת בעמדת מיקוח.

לרוסים ולסינים יש אם כן, ככל הנראה, סיבות אחרות להתנגד לסנקציות והראשונה שבהן היא חוסר הרצון שלהם לפגוע בזרימת הנפט הסודני. הרוסים והסינים גם מעורבים בהובלת הנפט הסודני ובקידוחו ועל כן נראה כי התנגדותם ללחץ היא צינית ואינטרסנטית. לרוסיה יש גם אינטרסים כלכליים אחרים בסודן, כמו עסקאות נשק.

הדיבור העקר קטלני מן השתיקה

ההתנגדות של המעצמות המזרחיות לסנקציות מבוטאת בשעה שהמשבר בשטח מחריף. ארגוני סיוע הומניטרי מותקפים יותר ויותר על ידי המיליציות. גם כוח השלום משמש מטרה למיליציות, שמאז נחתם ההסכם עם ממשלת סודן לפני שנה התפרקו לארגוני פשע קטנים, כשנים עשר במספר. רק אחד מהם חתם על ההסכם להפסקת פעולות העוינות.

הסיוע הכלכלי של המערב לאזור קטן ביותר ביחס לסיוע לאזורים אחרים בעולם בכלל ובאפריקה בפרט. "חייבים לעשות יותר למען דרפור", אומרת קונדוליזה רייס בוועידה. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר לפני שבוע שדרפור היא העדיפות העליונה שלו והוא עסוק במאמץ דיפלומטי שקדני להשיג הסכם. הוא גם הוסיף ואמר שההתחממות הגלובלית היא האחראית העיקרית למשבר.

"השתיקה הורגת" אמר נשיא צרפת החדש ניקולא סרקוזי, שהבטיח לתת יותר כסף מאשר בשנה שעברה (כ-5 מיליון דולר). נראה שבעניין דרפור מה שיותר קטלני מן השתיקה ויותר נפוץ ממנה, הוא הדיבור העקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully