וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: עו"ד פרטי כשופט עליון

24.6.2007 / 20:17

חנן מלצר, עו"ד בכיר בשוק הפרטי, הוא המינוי היחיד עליו הסכימו חברי הוועדה למינוי שופטים מבין 12 המועמדים לביהמ"ש העליון

עורך הדין חנן מלצר מונה היום לשופט בבית המשפט העליון על ידי הוועדה לבחירת שופטים. מלצר הוא המינוי היחיד עליו הסכימה הוועדה, מתוך 12 מועמדים.

מינויו של מלצר מהווה תקדים, שכן מעולם לא מונה לבית המשפט העליון שופט מהשוק הפרטי. ב-1992 מונה מישאל חשין ישירות לשופט עליון אחרי 14 שנות עבודה כעורך דין פרטי, אבל חשין כיהן שנים רבות בעברו בפרקליטות המדינה והיה משנה ליועץ המשפטי לממשלה, ולא נחשב לאיש השוק הפרטי בעליון.

מלצר, עורך דין בכיר המתמחה בענייני חברות וניירות ערך, הוא המועמד היחיד שהיה מקובל גם על שר המשפטים דניאל פרידמן וגם על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

כיהן כיו"ר ועדת החוקה של העבודה

מלצר, בן 56, הוא בעליו של משרד עורכי דין פרטי העוסק במשפט מסחרי, דיני בנקאות, משפט מינהלי ובג"צים. הוא טיפל בהיבטים המשפטיים של כמה מהפרויקטים הגדולים בתחום התשתיות.

בעבר כיהן מלצר בתפקיד מעין-שיפוטי במפלגת העבודה - יו"ר ועדת החוקה, הגוף המשמש כמוסד השיפוטי העליון במפלגה. הוא אף התמודד בעבר בפריימריז של המפלגה. במהלך השנים ייצג מלצר את העבודה בנוגע לגילוי הסכמים קואליציוניים, אך פרש מהתפקיד עם פרסום מועמדותו לעליון ב-2004. מלצר מלמד דיני מכרזים ודיני הפרטה באוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully