וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בעירק 18-24.06.07

שי אילן

24.6.2007 / 16:29

השבוע התנהלו קרבות בין ארה"ב לאל קאעדה. הרוגים רבים נמנו לכל המגזרים, אבל כרגיל האזרחים התמימים סובלים יותר מכולם

השבוע ב[[עירק]] היה עתיר אירועים. בין החשובים שבהם, הקרבות הגדולים של כעשרת אלפים לוחמים אמריקאים במחוז דיאלה שמטרתו לעקור את [[אל קאעדה]] מן האזור. הצבא העירקי נלחם במשך מספר ימים נגד כוחות הנאמנים למוקתדא א-סאדר. המתקפה האמריקאית נמשכת מיום שלישי בשבוע שעבר ובמהלכה נהרגו עשרות מורדים ונתפסו, לדברי צבא ארצות הברית, כמה מראשי אל קאעדה באזור. ארה"ב מקווה שתוכל להחרים חלק מהנשק של המורדים ואם לא להביס אותם, לפחות לגרום להם לברוח כך שהם ייחלשו. גם כמה בכירים בארגונו של א-סאדר נעצרו או נהרגו.

אבל למרות מאמצי הכוחות האמריקאיים והעירקיים, מעשי הטבח והפיגועים נמשכים. המתקפה הקטלנית ביותר אירעה ביום שלישי בבגדד. משאית תופת שהתפוצצה ליד מסגד שיעי הרגה 87 בני אדם ופצעה כ-224 אחרים. 33 בני אדם אחרים נמצאו ירויים ברחובות בגדד באותו יום. ביום רביעי התגלו 62 גופות בבגדד, 5 שוטרים נהרגו מפיצוץ מכונית ממולכדת ברמאדי ושלושה מסגדים סוניים נפגעו מפיצוצים, שניים מהם באיסקנדריה ואחד בג'בלה. ביום חמישי נהרגו 18 בני אדם מפיצוץ משאית ממולכדת בסולימן בק. בתים שלמים התמוטטו בעקבות הפיצוץ.

עלי כימיקלי נידון למוות

בסוף השבוע נמצאו 19 גופות בבגדד –6 בעין אל תמור, סמוך לקרבלה. המספרים הגבוהים של הרוגים מכל המגזרים – מורדים, אזרחים תמימים וחיילים אמריקאים ועירקים מעידים לפחות על דבר אחד – האלימות גוברת. קשה לאמוד את המספר המדויק של הרוגים משום שהאירועים הקטלניים רבים מספור. מספרם של המורדים שנהרגו השבוע בלי ספק רב יותר מזה של החיילים האמריקאים. כרגיל, מי שמשלם את עיקר מחיר הדמים הם אזרחים חפים מפשע בשווקים של בגדד ובכפרים בהם מסתתרים מורדים.

לבסוף, היום הוטל גזר דין מוות על עלי "כימיקלי", בן דודו של סדאם חוסיין שעמד בראש הטבח האכזרי שערך שלטון סדאם בכורדים. עלי חסן אל מג'יד כונה "עלי כימקלי" בשל אחריותו לשימוש בנשק כימי נגד הכורדים. בשנות הטיהור האתני שסדאם ביצע בכורדים מעריכים שנהרגו 180 אלף בני אדם. יחד איתו יוצאו למוות עוד שני בכירים לשעבר בשלטונו של סדאם חוסיין, שר ההגנה והרמטכ"ל לשעבר (ראו קישור).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully