וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: מצאנו מקדש של הורדוס בגליל

24.6.2007 / 16:13

שני ארכיאולוגים אמריקאים טוענים כי שרידים עתיקים סמוך לחרמון, שייכים למקדש המפורסם שבנה המלך הורדוס לכבוד הקיסר אוגוסטוס

במורד הר החרמון, על הדרך הישנה מבית שאן ל[[דמשק]], יושבים כבר אלפי שנים שרידים של מקדש עתיק. ארכיאולוגים רבים ניסו לפצח את התעלומה שמציבים השרידים, וכעת טוענים שני חוקרים מארצות הברית כי מדובר למעשה במקדש המפורסם שבנה המלך [[הורדוס]] בגליל לכבוד הקיסר הרומאי אוגוסטוס.

המקדש במקום המכונה "עומרית" היה אחד משלושה מקדשים גדולים שהקים הורדוס ברחבי הארץ. השניים האחרים היו בקיסריה ובצפון הגדה המערבית. המקדש החדש שהתגלה בעומרית השתמר בצורה טובה יותר מהשניים הקודמים, ומאפשר ללמוד פרטים רבים וחשובים על תקופת השלטון הרומי בארץ ישראל.

החוקרים פרופסור אנדרו אוורמן ופרופסור דן שוולטר הציגו את הממצאים מהמקדש ביום עיון שנערך היום במכללת [[תל חי]]. לדבריהם, השרידים שהתגלו מהווים "נקודת ציון היסטורית". במהלך החפירות במקום נמצאו במקום כלי חרס, כלי זכוכית וממצאים נוספים מהתקופה הרומית.

ד"ר גבי מזור מרשות העתיקות, שחוקר את הממצאים בעומרית כבר שנים רבות, הסביר כי המקדש שהתגלה הוקם במקום בו היה קיים מקדש קדום יותר. לדבריו, מדובר ב"מבנה מונומנטלי, מפואר ויפה בצורה יוצאת דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully