וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: "עלי כימיקלי" יוצא להורג

יוני מנדל

24.6.2007 / 12:05

יועצו של סדאם חוסיין, שפיתח גזים לא קונבנציונליים, ייתלה יחד עם עוד 2 מעוזרי סדאם בשל חלקם ברצח המוני של 182 אלף כורדים

בית המשפט העליון בעירק הודיע לפני זמן קצר על מתן גזר דין מוות ל"[[עלי כימיקלי]]", בשל חלקו בטבח ההמוני שבוצע בעם הכורדי בשנת 1987 ו-1988. עלי חסן אל-מג'יד, המכונה "עלי כימיקלי", הוא בן דודו של סדאם, ומי שהיה עוזרו של הרודן וממפתחי היכולת הלא קונבנציונלית (גזים רעילים) של עירק.

ברשת אל-ג'זירה דווח, כי מלבד "עלי כימיקלי", הוחלט על הוצאתם להורג של שני בכירים נוספים: שר ההגנה העירקי לשעבר סולטאן אחמד והרמטכ"ל העירקי לשעבר חוסיין רשיד. מאסר עולם נגזר על השר לשעבר לענייני מודיעין סאבר א-דורי ועל בכיר המודיעין הצבאי פרחאן אל-ג'בורי. מושל העיר מוסול תאופיק אל-עאני זוכה מחמת היעדר הוכחות.

השישה נחשבו לעוזריו הבכירים של הנשיא לשעבר [[סדאם חוסיין]]. הם הורשעו בביצוע פשעי מלחמה ובטבח בעם הכורדי. במהלך המשפט צפה השופט מוחמד אל-עורייבי בעשרות סרטים המתעדים את רצח הכורדים ושמע עדויות של יותר ממאה בני אדם. למרות זאת, כל השישה כפרו בהאשמות נגדם לאורך כל המשפט.

השישה הם לא הראשונים שמועמדים לדין על כי סייעו לסדאם לבצע פשעים נגד העם הכורדי. עד כה הוצאו כבר להורג, מלבד סדאם עצמו, שניים מעוזריו הבכירים. אחד מהם, ברזן אל-תיקריתי שימש כראש המודיעין העירקי והיה גם אחיו למחצה של הרודן. השני, ואד אל-בנדר, כיהן כראש בתי הדין המהפכניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully