וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חום, יזע ולחות

זה מה שצופים לנו החזאים. חברת החשמל הכריזה על כוננות, שירותי הכבאות נאבקים בשמונה שריפות שונות ברחבי הארץ

אם חשבתם שבסוף השבוע היה חם, תופתעו מהשבוע הלוהט שמצפה לנו. החזאים צופים עוד עלייה בטמפרטורות ועוד הכבדה בעומס החום, ולא מספקים שום תקווה להתקררות לפחות בארבעת הימים הקרובים.

משעות הצהרים שורר שרב כבד בהרים, ולאורך החוף אביך והביל. בכל חלקי הארץ שרר עומס חום כבד מאוד, שפחת רק בשעות הערב.

מהחום הכבד ביותר סבלו תושבי בקעת הירדן, ים המלח והערבה, שם נסקו הטמפרטורות עד ל-44 מעלות בצל. לאורך החוף הטמפרטורות היו נמוכות בכ-10 מעלות, אולם אחוזי הלחות הגיעו ל-70% ועומס החום היה כבד מאוד. בירושלים ובהרי הצפון נרשמו 36-37 מעלות, ואפילו בגולן נמדדו 39 מעלות.

"לא יודע מה יותר גרוע – החום של הבקעה או הלחות של תל אביב", אמר החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, והבטיח רק עוד חום, יזע ולחות, לאורך כל השבוע.

שריפות בצפון ובמרכז

שירותי הכבאות נאבקים בשמונה שריפות שונות שפרצו ברחבי הארץ. באלוני הבשן שברמת הגולן פרצה שריפה בשעות הבוקר, ועד כה נשרפו מאות דונמים. השריפה התפשטה גם לצד הסורי של הגבול, וכוחות הבאות של ישראל וסוריה נאבקים בה משני צידי הגבול. כמו כן, ישנן שריפות סמוך לנצרת, סכנין, בית שמש וראש העין. בכל המקרים אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש.

לרגל גל החום, הכריזה אתמול חברת החשמל על כוננות. בחברה לא צופים בעיות בייצור ובאספקת החשמל, אך חוששים מביקוש גבוה במיוחד. בחברת החשמל מבקשים מהציבור לא להעמיס על רשת החשמל בשעות הצהרים, ולא להפעיל מכשירי חשמל עתירי אנרגיה, כמו מכונת הכביסה, תנור, מכונת ייבוש ומדיחי כלים בין השעות 12:00 ועד 18:00 בערב. את המזגן אף אחד לא מבקש לכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully