וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עומרי כהן

21.6.2007 / 23:51

מדדי המניות התאוששו מהנפילות אמש. אצל הישראליות נרשמה מגמה מעורבת: ביגבנד עלתה ב-3.6%, קומברס טכנולוג'י ירדה ב-3.6%

בוול סטריט התאוששו הערב מדדי המניות מנפילות ליל אמש וחתמו את המסחר בעליות שערים, אותם הובילו מגזרי האנרגיה והטכנולוגיה. בפתיחת המסחר עוד התקשו המדדים להתאושש ואף רשמו ירידות קלות של עד 0.3%, אולם נתונים על התרחבות חדה מהצפוי בפעילות היצרניות באיזור פילדלפיה, דחפו את השוק לסיום חיובי של יום המסחר. מדד נאסד"ק הוסיף 0.7% ל-2,616 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ל-13,545 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.6% ל-1,522 נקודות. באירופה הסתיים המסחר בנפילות של 1.6%-0.8% במדדי הבורסות של לונדון, פאריס, פרנקפורט וציריך.

אתמול חזרו התשואות על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב להתחזק לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות, ולחצו על שוקי המניות. מדד דאו ג'ונס איבד 1.1%, מדד S&P 500 נחלש ב-1.4% ואילו מדד נאסד"ק איבד 1%.

עליית התשואות, אשר בלמה בשבועיים האחרונים את המגמה החיובית בוול סטריט, חיזקה את אטרקטיוויות ההשקעה באג"ח ביחס להשקעה המסוכנת יותר במניות, וכן הגדילה את עלויות גיוס החוב לחברות במשק. היום עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.04% נוספים ל-5.163%.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו לאחר הפתיחה נתוני מדד המדדים המובילים של חברת קונפרנס בורד, אשר מאגד בתוכו 10 מדדים כלכליים שונים ומעניק תמונה כללית על מצב הפעילות הכלכלית בארה"ב. בהתאם לתחזית הממוצעת בשוק, עלה המדד במאי ב-0.3% לאחר ירידה בשיעור זהה באפריל. עליית המדד במאי, אשר מצביעה תיאורטית על התחזקות עתידית בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית, נרשמה הודות לירידה במספר תביעות האבטלה, מגידול ברשיונות הבנייה ומהתחזקות שוקי המניות.

בהמשך היום, פורסם גם סקר הפעילות היצרנית של הבנק הפדרלי בפילדלפיה, שהצביע כי המגזר היצרני באיזור התרחב ביוני בקצב מהיר ביותר מזה שנתיים. מדד פעילות הייצור עלה ביוני לרמה של 18 נקודות מ-4.2 נקודות במאי בעוד שציפיות השוק היו לעלייה מתונה יותר לרמה של 7.5 נקודות.

אצל הישראליות הבכירות נרשמה מגמה מעורבת. ביגבנד (BBND) בלטה בעלייה של 3.6%, אי.סי.איי טיפסה ב-2.6% ואילו טבע הוסיפה 1.2%. מנגד, בלטה קומברס טכנולוג’י לרעה עם נפילה של 3.6% במחזור גבוה פי 2.6 מהמחזור היומי הממוצע במניה בשלושת החודשים האחרונים.

בנק ההשקעות מריל לינץ' החל לסקר את מניית מפעילת הסלולר סלקום (סימול CEL) בהמלצת "נייטרלי" ועם מחיר יעד של 26.05 דולר. סלקום, שהונפקה בבורסת ניו יורק בתחילת פברואר לפי מחיר של 20 דולר, נסחרה אמש במחיר של 25.25 דולר לאחר שהחברה שילמה בחודש שעבר דיווידנד של 0.5 דולר למניה. כך, שבשקלול הדיווידנד יצרה המניה למשקיעים עד אתמול תשואה מצטברת של 29%.

בעקבות העליות החדות, מעריכים במריל לינץ' כי מחירה הנוכחי של מניית סלקום משקף לחברה שווי כלכלי הוגן והיא אינה צפויה להמשיך ולטפס בשנה הקרובה. למרות זאת, עלתה סלקום היום ב-1.7% ל-25.7 דולר.

בתחילת יולי מתכנת החברה להשלים את רישום מניותיה למסחר גם בתל אביב ושבועיים לאחר מכן תצטרף כנראה סלקום למדד ת"א 25.

ספקית שירותי המחשוב, נס טכנולוגיות, זכתה בחוזה דו-שנתי לאספקת מערכת תוכנה לניהול חוזי תשלום ופתרונות נלווים לרשת השידור הבריטית ITV. היקף החוזה לא נמסר לפרסום. נס הוסיפה 1.3% ל-12.7 דולר.

חברת סטארלימס - לשעבר לימס - המפתחת, משווקת ומטמיעה מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות, חתמה על חוזה חדש בהיקף של 1.1 מיליון דולר עם חברת אנרגיה גלובלית, לה מכירות של יותר ממיליארד דולר בשנה. שמה של החברה לא נמסר לפרסום. מניית סטארלימס, שאיבדה 5% מאז ההנפקה לפני חודש, עלתה בתגובה ב-4.9% ל-13.5 דולר.

סרגון איבדה 1.4% ל-10.3 דולר והשלימה מימוש דו-יומי של 5.3%, שהגיע לאחר זינוק של 103% בשלושה חודשים. עקב הזינוק האחרון במניה, חתך היום בית ההשקעות אוסקר גרוס את המלצתו לסרגון מ"קנייה" ל"החזק", אולם העלה את מחיר היעד למניה ל-11 דולר, מ-8.5 דולרים.

סנדיסק (SNDK), שרכשה אשתקד את אם סיסטמס הישראלית תמורת 1.55 מיליארד דולר, עלתה ב-4.5% ל-48.5 דולר והשלימה טיפוס חודשי של 15.5%. ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה CNBC, הדגיש היום את אהבתו לחברות הטכנולוגיה אשר לדבריו, "עושות כסף נכון לעכשיו". קריימר ציין לחיוב שלוש מניות: אינטל, אנווידיה וסנדיסק, אותה הוא רואה גם במחיר של 50 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully