וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש"ף החליט: הארגונים החמושים יפורקו

יוני מנדל

21.6.2007 / 13:55

הוועד הפועל של אש"ף החליט לפעול לשילוב המיליציות במנגנון ביטחון מרכזי. "אבו מאזן משתכנע שיש הזדמנות ושחייבים לנצל אותה"

"כל ארגוני החמושים הפלסטינים, לרבות [[גדודי חללי אל אקצה]], הזרוע הצבאית של פתח, ו[[גדודי עז א-דין אל קסאם]], הזרוע הצבאית של חמאס יפורקו", זו הקריאה שיצאה מישיבת הוועד הפועל של אש"ף היום ברמאללה.

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת, כי החלטת אש"ף עשויה להשביע את רצונן של ארצות הברית וישראל, שקראו בעבר לפירוק כל המיליציות הפלסטיניות החמושות, כתנאי לישיבה למשא ומתן ולדיון בהסדר קבע.

עם זאת, לא ברור כיצד מתכוונת הרשות הפלסטינית לאכוף את ההחלטה. קשה להניח שארגוני החמושים של פתח יסכימו להתפרק מנשקם מרצון, ועל אחת כמה וכמה קשה לראות מי יהיה הגורם שיביא לפירוק חמושי חמאס, הגי'האד האיסלמי וועדות ההתנגדות העממית.

"גם עז א-דין אל-קסאם יפורקו"

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי לדברי גורם פלסטיני בכיר, "מדובר ביישום דרישה בינלאומית לפירוק גדודי חללי אל אקצה כתנאי לקבלת סיוע כלכלי, וכצעד בונה אמון לקראת משא ומתן לשלום עם ישראל".

לפי הדיווח, "יו"ר הרשות אבו מאזן ויועציו הקרובים הופכים משוכנעים יותר ויותר שיש לנצל את ההזדמנות, לפרק את גדודי חללי אל אקצה, לשלב אותם במערך הביטחון הפלסטיני הלאומי, ולאחר הצלחת המהלך – לעשות את אותו הדבר גם עם שאר הארגונים החמושים".

הגורם גם אישר שהנושא יידון ביום שני הבא בפסגת שארם בהשתתפות ראש הממשלה אהוד אולמרט, הנשיא המצרי חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן. במהלך הפסגה תידון גם הכנסת כוחות צבא אש"ף המתאמנים בירדן (כוח דייטון - י"מ) אל תוך הגדה המערבית, על מנת לחזק את כוחות הביטחוני הפלסטיני הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully