וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוף בבחירות לנשיאות ארה"ב

שי אילן

21.6.2007 / 13:30

קרוב לוודאי שפרד תומפסון, כוכב "חוק וסדר" יודיע על התמודדות. ספקולציות לגבי כוונות מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק

השחקן והסנטור לשעבר פרד תומפסון, שכיכב בסדרה "חוק וסדר" סיפר בראיון ל"טיים" הלונדוני על כוונותיו להתמודד על נשיאות ארצות הברית. תומפסון אמר שהוא מעודד מן הסקרים שפורסמו לאחרונה, בהם הוא מופיע במקום גבוה בין המועמדים הרפובליקנים. לדעתו, האמריקאים מעוניינים בשינוי והוא מצוי במקום שיכול להיענות לרצון הזה. לטענה שהמרוץ צפוף, הוא ענה: "כמו שאומרים במקום שבו גדלתי, זה לא יהיה הרודיאו הראשון שלי". הוא הוסיף שהוא הכיר כמה אנשים שרצו לנשיאות ופעל למענם ושהוא הכיר גם כמה נשיאים ומבין את התפקיד. לדבריו, הוא לא היה רץ לנשיאות אם לא היה מוכן לשלם את המחיר.

הסקרים מנבאים לתומפסון אחוזי תמיכה גבוהים ביותר, אם יתמודד. כרגע הוא כמעט משתווה לרודי ג'וליאני, המתמודד הרפובליקני המוביל. בציבור האמריקאי יש חוסר שביעות רצון רב מן המועמדים, כאשר הטענה העיקרית נגד השורה המובילה היא שהם אינם שמרנים מספיק. תומפסון נחשב לבעל עמדות שמרניות קלאסיות. עם זאת, תומפסון הביע הסתייגות מהנשיא בוש ומהתנהלותו בעירק שנראית לתומפסון לא מציאותית.

מיליונר, ראש עיר ועכשיו נשיא?

פרשנים חלוקים בדעותיהם כיצד לפרש את התנהלותו של ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג. יש הרואים בצעדיו האחרונים רמז ברור לכך שהוא מתכוון להתמודד, למרות הכחשותיו התקיפות. מדוע הוא כל כך טורח להדגיש שהוא מתכוון לכהן בתפקידו עד 2009, שואלים הפרשנים.

באותה עת, הוא התחיל לנדב את דעותיו בעניינים לאומיים ובינלאומיים כמו אירן, עירק ומדיניות האנרגיה של ארה"ב. אבל האות המשמעותי ביותר המעיד על כוונותיו הוא הפרישה שלו מן המפלגה הרפובליקנית. לדעת העיתונות בארה"ב, זה מעיד על רצונו לרוץ כמועמד עצמאי. בלומברג אמר גם שאין פסול במספר רב של מועמדים והחל להרחיב את מסעותיו ברחבי ארה"ב. לאחרונה הוא השמיע ביקורת על הקונגרס על אוזלת ידו בענייני הגירה ופיקוח על הנשק.

אתמול ערך בלומברג מסיבת עיתונאים רבת משתתפים כשהעילה – הקריאה ה-50 מיליון לשירות הטלפוני העירוני 311. "על ידי התמקדות באבן דרך פרוזאית כל כך", אומר הניו יורק טיימס, "מנסה בלומברג לחזק את תדמיתו כמנהל מוכשר".

במקרה שלו, לדעת פרשנים, יש סיכוי שלא היה מעולם למועמד עצמאי, להצליח במשימה. בלומברג הוכיח את עצמו כאיש הון וכראש עיר שיודע לנהל צוות ויותר מכל, להאציל סמכויות. "הוא שינה לחלוטין את משמעות תפקיד ראש העיר" אומרים בניו יורק. לדברי תומכיו, ראש העיר חדל להיות מנהל ברמת מיקרו והוא שגריר בעולם העוסק בפיתוח עסקי, שגם השיב את האמון בעיר אחרי 11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully