וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הסורי: יותר ממוכנים לשיחות שלום

יוני מנדל

21.6.2007 / 10:39

ווליד מועלם אמר את הדברים לשגרירי האיחוד האירופי. בכירים בסוריה: בחירתו של ברק תסייע לחדש את השיחות "ולא להתחיל אותן מנקודת האפס"

"סוריה יותר ממוכנה לחידוש המשא ומתן לשלום עם ישראל ללא תנאים מוקדמים", כך אמר שר החוץ הסורי ווליד מועלם בשיחה עם שגרירי האיחוד האירופי. הצהרתו זו של שר החוץ הסורי היא אחת הבולטות, אם לא החשובה שבהן, במה שמכונה "איתותי השלום של דמשק".

עיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, מדווח שגישתו של מועלם תואמת את גישת בכירים סורים נוספים, נוכח בחירתו של אהוד ברק למנהיג מפלגת העבודה ולשר הביטחון החדש. לפי הדיווח, מומחים סורים ציינו ש"לסוריה יש ניסיון טוב" עם שר הביטחון החדש אהוד ברק, שבשנת 2000 חתר להסכם שלום עם סוריה. לדבריהם, ברק צפוי לדבר עם ראש הממשלה אהוד אולמרט על הצורך לחדש את שיחות השלום עם סוריה. אחד הבכירים הסורים אמר, כי "עם ברק המשא ומתן לא יתחיל בנקודת האפס. הוא כבר יודע את פרטי השיחות וההסכמים שהיו".

כמו כן, בהתייחסו להצהרת נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, כי "ישראל לא צריכה את ארצות הברית כמתווך בשביל לקיים שיחות עם סוריה", אמר הבכיר ש"סוריה גם לא מעוניינת שארצות הברית תהיה מתווכת". לדבריו, "אנו רק מעוניינים שהיא תפעל לחידוש השיחות, כפי שהיה בוועידת מדריד בשנת 1991".

"שהפלסטינים יעשו שלום ביניהם"

בארוחת הערב עם שגרירי האיחוד מועלם התייחס גם לזירה הפלסטינית ולהתפתחויות ברצועת עזה. לדבריו, סדר העדיפויות הפלסטיני צריך להיות "קודם כל לפעול לפיוס בין חמאס לפתח, ורק לאחר מכן לשבת לשולחן המשא ומתן עם ישראל". מועלם הבהיר שסוריה מכירה בלגיטימיות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אולם עם זאת היא מכירה בכך שיש ממשלה ופרלמנט שנבחרו על ידי העם. הוא טען עוד, כי יש להפסיק את המצור הכלכלי והפיסי על רצועת עזה שכן "המשך החרם על הרצועה יוביל רק להגברת האנרכיה בה".

יצויין שבמסגרת ניסיונות התיווך של סוריה בזירה הפלסטינית נפגש אתמול מועלם עם משלחת של הג'יהאד האיסלמי ובראשה מזכ"ל התנועה רמדאן שלח. מועלם גם נועד שלשום עם משלחת מחמאס בראשותו של ראש הלשכה המדינית של התנועה, ח'אלד משעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully